Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Comencen a Arribar Els Trens del Funicular Un Cop Rehabilitats
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.03.2016
Oriol Pàmies

Comencen a arribar els trens del Funicular un cop rehabilitats

Imatge
Una grua descarrega el primer cotxe del Funicular un cop restaurat / Foto: Pep Herrero
Una grua descarrega el primer cotxe del Funicular un cop restaurat / Foto: Pep Herrero
< >Una grua descarrega el primer cotxe del Funicular un cop restaurat / Foto: Pep Herrero
Una grua descarrega el primer cotxe del Funicular un cop restaurat / Foto: Pep Herrero

Aquesta setmana el funicular de Montjuïc està rebent un dels seus dos trens, després de la reforma integral a què han estat sotmesos en un taller extern. La reobertura de la instal·lació està prevista per al 25 d'abril.

Després de la tornada dels trens, que arriben separats per cotxes entre aquesta setmana i la vinent, els treballs de reforma i actualització del funicular de Montjuïc entraran en la fase final, que inclou els ajustos i les proves de funcionament de tots els nous equips i funcionalitats. Aquesta fase tindrà una durada aproximada d'un mes.

La llarga aturada tècnica del Funicular es deu al fet que, després de 23 anys, en haver superat les 22.500 hores de funcionament, s’hi han hagut de realitzar les tasques extraordinàries de manteniment i posada al dia que preveu la normativa de transport per cable.

La represa del servei, el 25 d'abril

A l'inici de l'aturada, el novembre passat, els trens van ser desmuntats i les caixes van ser transportades al taller de Tradinsa, on s'ha dut a terme la renovació de la carrosseria, el repintat i la substitució del sistema hidràulic de frens i del comandament elèctric dels trens, entre d'altres tasques. Precisament la restauració de les caixes ha hagut de ser més profunda i laboriosa del previst, fet que ha originat un allargament de la feina i en conseqüència també del temps d'interrupció del servei. Així, la reobertura del Funicular serà el 25 d'abril en comptes del mes de març com s'havia anunciat.

Mentrestant, i en paral·lel amb els treballs d'actualització i modernització del material mòbil, a Montjuïc s'han substituït els cables tractors i el del contrapès, s'han instal·lat nous sistemes de fre (elèctric, de servei i d'emergència) i s'ha canviat el sistema de comandament i control. Altres millores implantades fan referència a la megafonia i al circuit de videovigilància.

Durant els treballs de revisió del Funicular, TMB recomana fer servir com a alternativa el servei especial d'autobús (que estarà operatiu fins al diumenge 24 d'abril), a més de les línies regulars de bus que arriben a la muntanya.

Imatge
Un dels cotxes del primer tren restaurat, situat sobre les vies del Funicular / Foto: Pep Herrero

La renovada sala de control del funicular de Montjuïc / Foto: Pep Herrero
Darrera modificació
09.03.2016
Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentServeiInfraestructuraInstal·lacióMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsMontjuïcServeiFunicularAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB augmenta la capacitat de les línies V29 i D20 els caps de setmana per facilitar l’accés a les platges

Transport
Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB

El metro farà aquest estiu obres de millora a quatre punts de la xarxa que comportaran afectacions parcials al servei

Transport
Un moment del simulacre amb evacuació frontal del passatge / Font: TMB

TMB posa a prova els protocols de seguretat a metro amb un simulacre d’apagada total d’energia i evacuació integral

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

TMB reforça el transport públic per al festival Primavera Sound 2026

Transport

Últimes notícies

La directora de l'àrea per a les persones, Nazaret González, rep el guardó. /Foto: TMB

TMB rep un reconeixement com a empresa saludable i sostenible per la seva gestió del benestar laboral

Societat
Visual de la segona fase de la campanya 'Posa't a la meva pell, no al meu lloc' de TMB i l'IMPD / Imatge: TMB

TMB i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat impulsen una nova campanya sobre l’ús correcte dels espais reservats al transport públic

Empresa
Imatge
Un moment de la representació / Font: TMB

TMB tanca el Mes de la Diversitat amb l’obra de teatre interactiu “La Sala d’Espera” al metro d'Universitat

Cultura i Oci
Imatge
Motorista durant el periode de la Guerra Civil. /Foto: Arxiu Nacional de Catalunya

La xarxa de metro durant la guerra civil i la postguerra: un període de dubtes i inflexió

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons