Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Com funciona... la tarifa especial del metro a les terminals T1 i T2
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.02.2016
Oriol Pàmies

Com funciona... la tarifa especial del metro a les terminals T1 i T2

Imatge
Cartell informatiu en un ascensor de l'estació Aeroport T1 / Foto: TMB
Cartell informatiu en un ascensor de l'estació Aeroport T1 / Foto: TMB
< >Cartell informatiu en un ascensor de l'estació Aeroport T1 / Foto: TMB
Cartell informatiu en un ascensor de l'estació Aeroport T1 / Foto: TMB

Una de les novetats que comporta la posada en servei de la línia 9 Sud és que per primera vegada hi ha una tarifa diferent en un sector de la xarxa de metro: les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2, per als usuaris ocasionals.

El consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va decidir, el 23 de desembre passat, crear una política tarifària específica per als recorreguts amb metro que tenen origen o destinació a les terminals T1 o T2 de l'aeroport. Aquesta decisió comporta un seguit de mesures d'una certa complexitat, que expliquem tot seguit.

1. Qui ha d'abonar la tarifa especial de l'aeroport? Tothom que faci un viatge amb metro des de les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2, o bé amb origen en qualsevol punt de la xarxa i destinació a aquestes dues estacions, i faci servir un bitllet senzill, una T-casual, una T-escolar o una T-grup. Aquests bitllets són rebutjats a les línies de peatge d'Aeroport T1 i Aeroport T2.

2. Quins són els títols que tenen inclosa la tarifa aeroport? Els que fan servir els usuaris intensius i tots els títols socials: la T-usual, la T-jove, la T-16, la T-dia, la T-FM/FN 70/90, la T-verda, la Targeta Rosa i la T-4, a més de totes les modalitats dels abonaments Hola BCN Travel Card. Totes aquestes targetes són vàlides a les línies de peatge d'Aeroport T1 i Aeroport T2.

3. Què ha de fer el passatger que no tingui aquestes targetes? El viatger ocasional ha de comprar el bitllet aeroport, que té un preu diferenciat. És un bitllet senzill no integrat que es ven en totes les màquines de bitllets de la xarxa de metro i serveix per a un trajecte únic, amb transbordaments entre línies de metro però no d'altres transports.

4. I si no hi ha pensat i ja ha arribat a la T1 o la T2? Llavors l'usuari ha de comprar el bitllet aeroport en les màquines de venda especials que hi ha en els dos vestíbuls, abans de la línia de peatge.

5. Què s'ha fet per evitar confusions entre els passatgers? S'ha desplegat informació estàtica i de megafonia a les estacions i els trens de la línia 9 Sud i a les estacions que hi enllacen, així com adhesius a les màquines de venda i continguts informatius en el web i els altres canals de TMB, entre d'altres mesures.

6. La tarifa especial afecta els empleats de l'aeroport? No, els empleats amb baixa freqüència d'utilització poden continuar viatjant amb una targeta T-10 especial que poden comprar a les distribuïdores de les dues terminals amb la seva identificació. És una T-10 unipersonal que té el mateix preu que la T-10 normal.

7. Quins canvis es noten a les estacions? Les estacions de metro d'Aeroport T1 i T2 estan tancades d'entrada i sortida, per la qual cosa s'ha de validar tant per accedir-hi com per sortir-ne. També hi ha màquines de venda dins i fora de la línia de peatge, i senyalització abundant d'orientació i sobre el sistema tarifari propi.

8. Són diferents les distribuïdores de títols de la T1 i la T2? Sí, les de l'interior de les línies de peatge només dispensen bitllets aeroport per poder sortir de l'estació. Les de l'exterior, per evitar confusions, només dispensen bitllets i targetes vàlides per agafar el metro en aquestes dues estacions (no s'hi poden comprar bitllets senzills ni T-10).

9. Aquest esquema tarifari és per sempre? No, està lligat a la vigència dels títols magnètics actuals. La futura implantació de la T-mobilitat ha de permetre simplificar-lo.

10. És un fet diferencial de Barcelona? No, altres serveis de metro tenen tarifes més altes per a les connexions amb aeroports, mitjançant una política de zones o bé aplicant recàrrecs, com és el cas de Madrid.

Informació actualitzada amb la gamma de títols existent el 2021.

Darrera modificació
14.07.2021
Tema
Transport
  • ConceptesMetro automàticTarifesInfraestructuraEstacióInstitucionsATMTMBLlocsAeroport T1Aeroport T2ServeiL9MetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Les estacions més singulars de la L9 Sud: Aeroport T1 i Aeroport T2

Contingut relacionat

Imatge
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotos: Tots els detalls de les obres d'aquest estiu a l'L4.

Transport
Gallery
Cartell de les Festes de Gràcia 2025 / Il·lustradora: Manuela Serrat

Transport públic per a les Festes de Gràcia 2025

Transport
Media Name: 001-incidancia-metro_1.jpg

Les obres de millora d’accessibilitat afectaran l’estació de Clot de l’L2 en direcció Paral·lel de l’11 al 17 d’agost

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Blackpink a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport

Últimes notícies

Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquireix els primers vehicles de manteniment 100% elèctrics per a la xarxa de Metro

Empresa
Imatge nou sistema refrigeració Plaça de Sants / Foto: M.A. Cuartero

TMB instal·la un nou sistema de refrigeració a les andanes de l’estació de metro Plaça de Sants

Innovació
Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons