Header Top menu
El bus turístic incorporarà millores en el servei i més punts d’interès per descentralitzar visites
La nova oferta ajudarà a presentar als visitants espais tradicionalment no vinculats amb el turisme i reforçarà el vincle amb l’àmbit cultural, creatiu i esportiu.
Barcelona ha planificat millores en el servei d'autobusos turístics de la ciutat per descentralitzar-ne l'oferta, proposar nous punts d'interès als visitants i descongestionar el centre i els espais de més afluència, segons van anunciar dissabte els regidors de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, i de Mobilitat, Rosa Alarcón, en un acte amb la premsa.
Les administracions, operadors i organismes implicats en la gestió del transport turístic regular amb rutes i parades fixes —Ajuntament, TMB, AMB i Turisme de Barcelona, amb el suport de Barcelona Regional— han treballat durant els mesos en què la pandèmia l'ha mantingut aturat per introduir-hi diverses millores i optimitzar el servei actual, perquè contribueixi a assolir els objectius fixats per la ciutat, tant pel que fa al model turístic com al model de mobilitat.
La nova proposta, que s'anirà desplegant durant els propers mesos, concep aquest servei com un instrument més de gestió del turisme. L'objectiu és que el bus turístic, més enllà de ser un mitjà de desplaçament per a famílies i petits grups de visitants, una font de recursos per al sistema de transport públic metropolità o una atracció turística en si mateixa, pugui contribuir a la creació de nous imaginaris per als visitants i exerceixi de canal de comunicació del relat de ciutat desitjat, segons el comunicat de l'Ajuntament.
Sant Antoni, Poblenou i Glòries
En aquest sentit, s'incorporaran com a nous punts d'interès els barris de Sant Antoni, el Poblenou i l'entorn de la plaça de les Glòries, com a nou eix central de la ciutat. També s'han planificat algunes millores en el funcionament del servei per assegurar-ne la màxima eficiència i optimització, preservant la qualitat del servei prestat al visitant, garantint-ne la rendibilitat econòmica i alhora minimitzant el seu impacte en termes de mobilitat, socials i ambientals.
Així, s'ha previst una modificació en el sistema tarifari, substituint l'actual tarifa d'1 o 2 dies naturals per una estructura horària de 24 o 48 hores a partir del moment de la validació inicial, fet que dota el servei de més competitivitat i n'afavorirà l'ús.
Els diversos operadors implicats en la gestió d'aquest servei han volgut fer una aposta també per millorar l'eficiència de les rutes i els punts d’intercanvi entre línies, per tal de fomentar l'ús del transport públic i la intermodalitat dels visitants, apropant les rutes a Sants, Sagrera, Diagonal-Zona Universitària i a l'Estació del Nord, que ha d'esdevenir el nou hub d'autocars discrecionals, per connectar la ciutat amb les rutes turístiques de l'entorn.
Flota més verda
D'altra banda, quan el servei faci noves adquisicions o renovacions de vehicles de la flota, que continuaran sent de dos pisos, s'optarà sempre per les alternatives menys contaminants, i en cap cas s'incorporaran nous vehicles 100% dièsel, el mateix que TMB ha decidit per al conjunt de la flota d'estàndards i articulats des del 2020.
Mentrestant, el Barcelona Bus Turístic ha tornat a funcionar des de divendres al cap de més d'un any d'aturada, amb les rutes vermella i blava en funcionament. Des de divendres, el servei operat per TMB en associació amb Turisme de Barcelona torna a fer diàriament els seus recorreguts habituals pels principals punts d'interès de la ciutat per oferir el privilegiat punt de vista elevat, des del pis superior dels autobusos descoberts i amb les mesures de seguretat sanitària oportunes, a totes les persones que volen gaudir dels atractius culturals i turístics de Barcelona, amb un transport pràctic i sostenible.