Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Bus i Metro No Només Mantenen El Notable, Sinó Que Són Més Valorats Pels Barcelonins El 2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.10.2021
Rosa Avis

Bus i metro no només mantenen el notable, sinó que són més valorats pels barcelonins el 2021

Imatge
Una usuària pujant a l'autobús / Foto: TMB
Una usuària pujant a l'autobús / Foto: TMB
< >Una usuària pujant a l'autobús / Foto: TMB
Una usuària pujant a l'autobús / Foto: TMB

L'Enquesta de Serveis Municipals, que elabora l'Ajuntament de Barcelona anualment, puntua amb un 7,3 tant el metro com l'autobús. Prop de la meitat dels enquestats creuen que el servei de bus ha millorat. Quant al metro, aquesta afirmació apareix en més d'una tercera part dels sondejats.

La valoració que fan els ciutadans de Barcelona dels serveis que opera TMB ha augmentat. Segons l'Enquesta de Serveis Municipals 2021, els barcelonins puntuen amb un 7,3 tant l'oferta de metro com la d'autobusos. Les puntuacions són tres dècimes més altes en el cas del metro i dues en el cas dels busos que les del 2020. A més, el servei d'autobusos recupera la xifra rècord de valoració assolida l'any 2018 (tenint en compte dades des de 1996). 

Aquesta puntuació fa del bus el cinquè servei municipal amb millor valoració (entre un total de 26 serveis), mentre que el metro ocupa la setena posició, en un rànquing encapçalat pels bombers, les biblioteques i els mercats municipals.

Recuperació gradual de la demanda

Entre els usuaris de transport públic, el 31,4% escullen la xarxa de metro com a mitjà prioritari, mentre que el bus és el transport que més utilitzen el 25,2% dels enquestats. L'evolució de tots dos serveis de TMB es percep majoritàriament com a positiva: un 47,1% han respost que el servei d'autobús ha millorat i un 31,2% que es manté igual; quant al metro, creuen que ha millorat el 34,3%, i el perceben al mateix nivell que l'any anterior un 38,6%.

Una majoria de barcelonins opina que la ciutat està molt o bastant dotada de transport públic: el 82,8%. Pel que fa a la identificació de problemes de la capital catalana, el conjunt de Transports, infraestructures i comunicacions és el principal problema per al 2,8% dels sondejats, i queda en la dotzena posició, per darrere de qüestions com la inseguretat, l'habitatge o l'atur.

L'Enquesta de Serveis Municipals s'elabora a partir de 6.000 entrevistes presencials, i les dades d'aquest any i dels anteriors es poden consultar en aquest enllaç.

Darrera modificació
28.10.2021
Tema
Transport
  • ConceptesEstudisUsuarisInstitucionsAjuntamentLlocsBarcelonaServeiBusMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Cartell de la Mercè 2026. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

El metro reforça el servei amb més trens i funcionarà durant tres nits per les Festes de la Mercè 2026

Transport
Línia exprés X1

Avui s’inicia el perllongament de la línia exprés X1 de bus per connectar el centre de la ciutat amb Zona Universitària

Transport
La Cursa de la Mercè 2024 se celebra diumenge 29 de setembre / Foto: Web Cursa de la Mercè

Afectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de la Mercè 2026

Transport
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

Impuls de l'AMBici amb noves promocions durant la Setmana de la Mobilitat

Transport

Últimes notícies

Foto arxiu TMB / Pep Herrero

Alteracions en el servei d’autobusos de TMB amb motiu de la convocatòria d’aturada avui dimarts 22 de setembre

Empresa
Imatge
Exhibició d'Autobusos Clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)

Èxit rotund de visites en el nou emplaçament de l'Exhibició d'Autobusos Clàssics

Cultura i Oci
Gallery
Imatge de l'exposició de busos clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: TMB

El Passeig de Gràcia es converteix per primer cop en el gran aparador de la història de l’autobús a Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Serveis solidaris de bus. /Foto: TMB

Els conductors solidaris de TMB faciliten la mobilitat durant la primera trobada esportiva de centres de rehabilitació funcional

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons