Header Top menu
Barcelona ha sumat prop de 30 quilòmetres de carril bus en tres anys
Espais reservats, semàfors amb prioritat, senyalització, millores en parades i en voreres busquen afavorir el funcionament regular del servei de transport de viatgers en superfície.
L’Àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat ha dut a terme els últims tres anys un seguit d'actuacions per afavorir les prestacions dels autobusos urbans a Barcelona, entre les quals destaca l'ampliació de la xarxa de carrils reservats en 28,4 quilòmetres. S'ha assolit així la xifra de 194,7 quilòmetres de carril preferent, segons assenyala un comunicat de l'Ajuntament.
Les actuacions han consistit en treballs de reordenació viària total o parcial dels carrers per implantar els carrils bus. En alguns casos s’ha modificat a més el sentit de la circulació i s’ha dut a terme una nova definició dels usos de la via pública.
Els serveis municipals han intervingut també en els semàfors i la senyalització. Així, en tres anys han creat 18 nous semàfors amb fase exclusiva per a autobusos, han semaforitzat 10 cruïlles i han adaptat la programació de 44 cruïlles més per afavorir el pas dels autobusos.
Pel que fa a la millora de l'espai públic i l'accessibilitat, en el marc del desplegament de la nova xarxa de bus l'Ajuntament ha fet intervencions en 367 parades, de les quals 181 s'han muntat noves i 49 s'han adequat a noves necessitats. A banda, ha actuat en pavimentació de voreres, encaminaments, escocells, passos de vianants, arbrat i altres elements de la via pública per afavorir el pas dels autobusos.
Les diferents actuacions realitzades fins ara, valorades en 2,6 milions d'euros, deriven de la mesura de govern per a la millora de la qualitat i explotació de la infraestructura de transport públic en superfície, de la qual ja vam informar. Són, per tant, fruit d'una metodologia d’anàlisi adoptada conjuntament amb TMB, que permet detectar i jerarquitzar els punts on es registren incidències a la xarxa viària per poder dissenyar les solucions i aplicar-les segons un ordre de prioritat.
Més informació a la nota de premsa de l'Ajuntament de Barcelona.
- ConceptesObresServeiInfraestructuraCarril busParadaInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2018