Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.07.2025
Redacció

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona
< >Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

El projecte s’ha desenvolupat a partir de la proposta guanyadora del concurs impulsat pel Museu del Disseny i el FAD, a càrrec de AMOO STUDIO SCP

El pressupost del projecte és d’aproximadament un milió d’euros i la previsió és que el vestíbul sigui una realitat l’estiu de 2026, coincidint amb la capitalitat mundial de l’arquitectura, en què el DHub serà una de les seus del congrés de la UIA

L’Ajuntament de Barcelona ha enllestit el projecte d’interiorisme del nou vestíbul de l’estació de metro de Glòries (L1), que connectarà directament amb la planta 0 del Disseny Hub Barcelona. El nou espai, de 380 m², correspon a l’entrada que té més afluència d’usuaris (sortida cap a Sant Martí) i permetrà millorar l’accessibilitat al metro des del barri del Parc i la Llacuna del Poblenou, així com crear un espai de trobada i  difusió d’activitats culturals.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha celebrat l'aprovació del projecte que "ha de ser més que una entrada, un accés funcional que connecti millor les Glòries amb l'equipament i el metro". "És un pas en la transformació de les Glòries, un gran pol de transport públic, d'equipaments, d'habitatge, i ara guanyem accessibilitat en un equipament fonamental com és el DHub des del metro", ha destacat Bonet, que també ha ressaltat que "ho fem connectant barris, que és com s'ha de fer sempre que s'aborda una transformació".

El pressupost total del projecte és d’1.079.228,28 euros i el termini d’execució previst és de sis mesos. La previsió és que les obres comencin a principis de 2026 i estiguin llestes a l’estiu del mateix any, coincidint així amb la capitalitat mundial de l’arquitectura, en què el DHub serà una de les seus del congrés de la Unió Internacional d’Arquitectes (UIA).  

El projecte del nou vestíbul ha estat desenvolupat a partir de la proposta guanyadora del concurs impulsat pel Museu del Disseny i el FAD per conceptualitzar aquest nou espai. La proposta guanyadora ha estat la de l’estudi d’arquitectes AMOO STUDIO SCP. Durant aquest temps, l’Ajuntament de Barcelona, a través de BIMSA, ha dut a terme diverses obres estructurals executades entre el 2023 i 2024. En elles, s’ha aprofitat per ampliar el vestíbul de l’estació de metro i el passadís existent, eliminar les escales intermèdies (que van quedar substituïdes per rampes per millorar així l’accessibilitat) i executar la connexió del nou espai amb l’edifici del DHub.

Un nou espai de trobada ciutadà

Imatge
Disseny interior vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

El disseny interior del nou vestíbul aposta per una configuració fluida i accessible, amb un cel ras suspès de geometria orgànica que integra il·luminació, senyalística, pantalles audiovisuals i sistemes tècnics. L’espai, que comptarà amb un nou bar a l’estació i un banc multifuncional, pretén esdevenir l’avantsala del museu, un punt de trobada ciutadà, de difusió d’activitats i d’esdeveniments culturals. 

La connexió amb el DHub es farà a través d’un espai intermedi, un vestíbul d’independència requerit per bombers, que quedarà revestit amb els mateixos materials que la resta del projecte i amb un tractament cromàtic distintiu. A més, s’ha previst un nou itinerari de sortida des de les andanes de metro, amb una zona de validadores i un fals sostre que mantindrà la coherència formal amb la resta de l’espai.

Aquest tipus de connexió entre un equipament cultural i la xarxa de metro és habitual en altres ciutats europees, com en els casos del Victoria & Albert Museum de Londres o el Louvre a París. 

 

Darrera modificació
23.07.2025
Tema
Transport
  • ConceptesObresInfraestructuraEstacióIntercanviadorInstitucionsAjuntamentAltresTMBLlocsGlòriesServeiL1MetroAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Les noves pantalles digitals arriben a més del 50% de les estacions de les línies convencionals de la xarxa de metro / Foto: TMB

El metro funcionarà durant tres nits per les Festes de la Mercè 2025

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Mora al Palau Sant Jordi

Transport
Metro frenant a l'entrada d'una estació ./Foto: TMB

L’accés a l’L4 de metro des del Passeig de Gràcia tanca 6 setmanes per obres de millora d’accessibilitat al vestíbul

Transport
Acte cloenda HERO-Hydrogen Retrofit / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un projecte innovador converteix un bus dièsel de TMB en un vehicle d’hidrogen que ara circularà en fase de proves

Transport

Últimes notícies

Ecobus Irizar a la línia H16 / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i els autobusos de TMB eviten cada dia l’emissió d'1,6 tones de CO2: són les que generarien 1,7 milions de cotxes

Empresa
Imatge
La cantant Mala Rodríguez en plena actuació al metro de Barcelona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Mala Rodríguez desperta passions al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Visita a l'escala de cargol d'Urquinaona. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

El primer cap de setmana de portes obertes al metro es tanca amb una afluència massiva de visitants

Societat
Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons