Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Adjudicades les obres de rehabilitació de cinc estacions de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.09.2016
Oriol Pàmies

Adjudicades les obres de rehabilitació de cinc estacions de metro

Imatge
L'estació de Passeig de Gràcia de la línia 3 serà una de les que es reformaran / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Passeig de Gràcia de la línia 3 serà una de les que es reformaran / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >L'estació de Passeig de Gràcia de la línia 3 serà una de les que es reformaran / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Passeig de Gràcia de la línia 3 serà una de les que es reformaran / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB reprèn el programa d'actualització de les infraestructures més desgastades del metro. Les primeres de posar-se al dia seran Passeig de Gràcia, Paral·lel, Besòs Mar, Universitat i Fondo.

Aquest estiu TMB ha adjudicat les obres de rehabilitació integral de tres estacions de metro i les obres de condicionament d'andanes i altres zones de dues més, per un import global de 8,25 milions d'euros. Els treballs de més envergadura tindran lloc a Passeig de Gràcia (línia 3), Paral·lel (línies 2 i 3) i Besòs Mar (línia 4), mentre que Universitat i Fondo (línia 1) seran reformades parcialment.

D'aquesta manera es dóna continuïtat al programa per actualitzar i millorar la funcionalitat d'estacions antigues o d'elevada utilització, interromput el 2012 amb motiu de la falta de finançament del sistema de transport públic. Està previst que les obres comencin efectivament durant aquesta tardor, moment en què n'informarem amb més detall.

Millores en l'accessibilitat

Les rehabilitacions integrals persegueixen deixar les estacions com noves, tant en les parts visibles com en les invisibles, a banda de millorar aspectes de l'accessibilitat com ara l'altura de les andanes, sense afectar estructures. En tots els casos la intervenció és posterior i independent de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda que ja va realitzar la Generalitat en diferents dates i que van comportar la instal·lació d'ascensors.

Els projectes consisteixen a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l'espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu on sigui necessari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l'elecció de materials de resistència elevada.

Darrera modificació
29.09.2016
Tema
Transport
  • ConceptesAccessibilitatObresInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsBesòs MarFondoParal·lelPasseig de GràciaUniversitatServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Finalitza la rehabilitació de les estacions de Glòries, Bellvitge, Artigues i Sant Ildefons

Contingut relacionat

Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Post Malone a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
TMB reforçarà el servei amb motiu dels actes de la Diada de l'11 de setembre

TMB reforça el transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre a Barcelona

Transport
Presentació de la campanya. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB posa en marxa una iniciativa per prevenir els suïcidis a les estacions de la xarxa de metro

Transport
Imatge
Imatge AMBici / Foto: TMB

L’AMBici tindrà un abonament gratuït de 3 dies

Transport

Últimes notícies

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons