Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Adjudicades les obres de rehabilitació de cinc estacions de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.09.2016
Oriol Pàmies

Adjudicades les obres de rehabilitació de cinc estacions de metro

Imatge
L'estació de Passeig de Gràcia de la línia 3 serà una de les que es reformaran / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Passeig de Gràcia de la línia 3 serà una de les que es reformaran / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >L'estació de Passeig de Gràcia de la línia 3 serà una de les que es reformaran / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Passeig de Gràcia de la línia 3 serà una de les que es reformaran / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB reprèn el programa d'actualització de les infraestructures més desgastades del metro. Les primeres de posar-se al dia seran Passeig de Gràcia, Paral·lel, Besòs Mar, Universitat i Fondo.

Aquest estiu TMB ha adjudicat les obres de rehabilitació integral de tres estacions de metro i les obres de condicionament d'andanes i altres zones de dues més, per un import global de 8,25 milions d'euros. Els treballs de més envergadura tindran lloc a Passeig de Gràcia (línia 3), Paral·lel (línies 2 i 3) i Besòs Mar (línia 4), mentre que Universitat i Fondo (línia 1) seran reformades parcialment.

D'aquesta manera es dóna continuïtat al programa per actualitzar i millorar la funcionalitat d'estacions antigues o d'elevada utilització, interromput el 2012 amb motiu de la falta de finançament del sistema de transport públic. Està previst que les obres comencin efectivament durant aquesta tardor, moment en què n'informarem amb més detall.

Millores en l'accessibilitat

Les rehabilitacions integrals persegueixen deixar les estacions com noves, tant en les parts visibles com en les invisibles, a banda de millorar aspectes de l'accessibilitat com ara l'altura de les andanes, sense afectar estructures. En tots els casos la intervenció és posterior i independent de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda que ja va realitzar la Generalitat en diferents dates i que van comportar la instal·lació d'ascensors.

Els projectes consisteixen a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l'espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu on sigui necessari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l'elecció de materials de resistència elevada.

Darrera modificació
29.09.2016
Tema
Transport
  • ConceptesAccessibilitatObresInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsBesòs MarFondoParal·lelPasseig de GràciaUniversitatServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Finalitza la rehabilitació de les estacions de Glòries, Bellvitge, Artigues i Sant Ildefons

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons