Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Ramón Esono i El Projecte 'Umbral': Art Reivindicatiu En Primera Persona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
27.12.2018
Redacció

Ramón Esono i el projecte 'Umbral': art reivindicatiu en primera persona

Imatge
El passadís d'enllaç del metro de Diagonal vinilat amb la intervenció artística de Ramón Esono / Foto: Pep Herrero (TMB)
El passadís d'enllaç del metro de Diagonal vinilat amb la intervenció artística de Ramón Esono / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >El passadís d'enllaç del metro de Diagonal vinilat amb la intervenció artística de Ramón Esono / Foto: Pep Herrero (TMB)
El passadís d'enllaç del metro de Diagonal vinilat amb la intervenció artística de Ramón Esono / Foto: Pep Herrero (TMB)

De la presó de Malabo a les parets del metro barceloní https://t.co/qlVX0AdwU7

— El País Cat (@elpaiscat) 17 de diciembre de 2018
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

El projecte artístic Umbral (que aquests dies es pot contemplar en una dotzena d'estacions de la xarxa de metro) és una reflexió sobre fenòmens com els drets humans, el racisme o la migració i esdevé, en si mateix, una proposta a favor de la llibertat d'expressió. Arran de la presentació que en vam fer el dia 10 passat, el diari El País ha publicat una informació sobre la peripècia vital d'un dels artistes del projecte: Ramón Esono. 

Ramón Esono és un dibuixant de Guinea Equatorial que va passar per la presó al seu país després de criticar, a través d'un blog en forma de còmic, la dictadura de Teodoro Obiang. Com s'explica a l'article, va estar empresonat a Black Beach, el penal militar de Malabo, considerat, com s'assenyala a la peça, un dels més brutals de l'Àfrica. 

Aquesta defensa de la llibertat d'expressió i dels drets humans també es reflecteix a la seva obra. Si voleu conèixer-la, només cal que us apropeu al passadís de metro Diagonal (entre la L3 i la L5), on veureu el vinilat amb el seu treball (Open the gates) sobre les migracions i les vulneracions de drets humans a diferents països. 

Darrera modificació
27.12.2018
Tema
Societat
  • ConceptesCulturalRSCInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaDiagonalServeiMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El projecte ‘Umbral’ baixa al metro i acull intervencions artístiques en 12 estacions

Contingut relacionat

Entrega de la recaptació a AFANOC. /Foto: TMB

La cronoescalada solidària al metro recapta més de 30.000 euros per col·laborar amb les famílies d’infants i joves amb càncer

Societat
Imatge
Detall panell instal·lat a l'estació de metro de Canyelles / Foto: Escola Deià

TMB i l'Escola d'Art Deià inauguren el projecte d'accessibilitat "Acostem Torre Baró" a l'estació de metro de Canyelles

Societat
La directora de l'àrea per a les persones, Nazaret González, rep el guardó. /Foto: TMB

TMB rep un reconeixement com a empresa saludable i sostenible per la seva gestió del benestar laboral

Societat
Cronoescalada 2026. /Foto: TMB

284 atletes participen a la segona cronoescalada solidària al metro de Barcelona en suport a les famílies d’infants amb càncer

Societat

Últimes notícies

Noves incorporacions a Metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB suma 229 professionals de conducció a bus i 129 agents d’atenció al client a metro durant aquest estiu

Empresa
Imatge
Les guanyadores de les darreres edicions del Concurs de Relats Curts i del festival Subtravelling, al metro / Foto: TMB

El projecte cultural de TMB, protagonista al programa Via 15 de La Xarxa

En xarxa
Estació L9 Nord. /Foto: TMB

Els treballs al macropou de l’L9/10 Nord obliguen a tallar el servei entre La Sagrera i Onze de Setembre des de dijous

Transport
Un moment de la visita al Centre de Control de Metro / Font: Pep Herrero (TMB)

David Prat s’incorpora a TMB com a nou director de la xarxa de Metro

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons