Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. ‘Mou-te per un futur sense Alzheimer’ a l’estació de metro Diagonal
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.11.2021
Laura Martínez

‘Mou-te per un futur sense Alzheimer’ a l’estació de metro Diagonal

Imatge
Voluntaris de la Fundació Pasqual Maragall durant la jornada / Foto TMB: M.A. Cuartero
Voluntaris de la Fundació Pasqual Maragall durant la jornada / Foto TMB: M.A. Cuartero
< >Voluntaris de la Fundació Pasqual Maragall durant la jornada / Foto TMB: M.A. Cuartero

És una de les diverses accions de sensibilització i conscienciació dins d'aquesta iniciativa solidària escollida per la plantilla de TMB

En el marc de la campanya solidària Mou-te per un futur sense Alzheimer ahir dimarts 23 de novembre la Fundació Pasqual Maragall va realitzar una activitat de captació de socis i visibilització de la malaltia  a l’estació de metro de Diagonal (línia 5).

L’Alzheimer és el responsable del 75% de les demències, que són alteracions cròniques de salut que afecten més de 900.000 persones arreu de l’Estat. Això són una de cada 10 persones de més de 65 anys, i un terç de les més grans de 85 anys. Unes xifres que, en cas que no es trobin tractaments modificadors, podrien duplicar-se l’any 2050.

És una malaltia que genera un deteriorament cognitiu important, caracteritzat per la pèrdua de memòria, alteracions en el llenguatge, pèrdua del sentit de l'orientació i dificultat per a la planificació de tasques o la resolució de problemes. Aquest deteriorament sol anar acompanyat per canvis en la personalitat i el comportament.

Així, voluntaris de la Fundació Pasqual Maragall han participat en aquesta acció informativa per conscienciar sobre la gravetat dels efectes de l’Alzheimer, no només en la persona que pateix aquesta malaltia, sinó també en el seu entorn familiar, i per donar a conèixer la importància de la prevenció.

En aquest sentit, la Fundació Pasqual Maragall és l’encarregada de promoure aquest projecte de sensibilització i visibilitat, focalitzat en tres eixos: incidència de l’Alzheimer a Catalunya i a Espanya, importància de la recerca per a la seva prevenció i visibilitat de la figura del cuidador.

La Fundació Pasqual Maragall és una entitat privada sense ànim de lucre que va néixer l’abril del 2008 com a resposta al compromís adquirit per Pasqual Maragall (exalcalde de Barcelona i expresident de la Generalitat de Catalunya) en anunciar públicament que li havien diagnosticat Alzheimer. La Fundació està dirigida per Arcadi Navarro i presidida per Cristina Maragall, filla de Pasqual Maragall. Aquest últim ostenta el càrrec de president d’honor.
 

Darrera modificació
24.11.2021
Tema
Societat
  • ConceptesComunicacióLaboralRSCInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresFundacióTMBLlocsDiagonalAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • TMB i la Fundació Pasqual Maragall engeguen la campanya ‘Mou-te per un futur sense Alzheimer’

Contingut relacionat

Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Societat
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Punt lila del triangle lúdic del Poblenou. /Foto: Agnés Olivé (AJUNTAMENT DE BARCELONA)

El Punt Lila de l’estació de metro de Marina obrirà de manera continuada els caps de setmana fins al novembre del 2026

Societat
Imatge
Pacients i professionals de l'Institut Guttman dins del servei solidari de bus de TMB per a la Barcelonada'25  / Foto: Institut Guttmann

TMB transporta els participants de l'Institut Guttmann a la gimcana 'Barcelonada'25'

Societat

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport
El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport
Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons