Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Llibres i solidaritat viatgen de la mà al metro de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.02.2019
Marta Espinosa

Llibres i solidaritat viatgen de la mà al metro de Barcelona

Imatge
Parada de llibres solidaris a Catalunya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada de llibres solidaris a Catalunya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Parada de llibres solidaris a Catalunya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada de llibres solidaris a Catalunya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

En Barcelona , los libros generan espacios de solidaridad en el metro. Mi reportaje en @LaReplicaEs https://t.co/fz6PyTD7hH #Literatura #Libros @Libreros @TMB_Barcelona

— Johari Gautier (@JohariGautier) 17 de febrer de 2019
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Un idíl·lic oasi literari enmig de la voràgine. Unes minibiblioteques subterrànies on tot s'atura, el temps, la gent, les corredisses... Uns espais on els lectors, els llibreters i la solidaritat es troben. Aquest és l'esperit de la detallada crònica del periodista i escriptor Johari Gautier per a la publicació digital La Réplica, que s'ha fixat en les parades que l'Associació Llibre Solidari té al metro de Barcelona, uns punts de venda de llibres d'ocasió que a través de la cultura ajuden famílies necessitades i persones sense sostre.

A l'article els protagonistes són els "llibreters", en Willy Maldonado al punt de La Sagrera i Juan Velásquez al d'Universitat, que amb la seva passió pels llibres i la literatura fan recomanacions de títols, aconsellen autors, suggereixen lectures i fins i tot anticipen algunes obres que delectaran els clients més fidels.    

L'impulsor de la iniciativa solidària va ser el barceloní Joan Bagur, que en jubilar-se va pensar que havia de fer alguna cosa per combatre la pobresa que havia portat la crisi econòmica. Així va néixer l'Associació Llibre Solidari, entitat sense ànim de lucre, que ven llibres per ajudar famílies en risc d'exclusió social. Els llibres donats per particulars, gràcies a la tasca dels més de 60 voluntaris, arriben a les parades, les botigues o els punts de recollida de l'oenagé. A partir d'aquí, pel simbòlic preu d'un, dos o tres euros, l'usuari adquireix el llibre de segona mà i els diners recollits ajuden les famílies més necessitades a pagar el lloguer o comprar aliments de primera necessitat. 

La iniciativa cultural solidària va baixar al metro un Sant Jordi, l'any 2016, i sembla que la idea agrada i s'ha consolidat, tant és així que el nombre de parades al suburbà ha crescut, i de quatre han passat a set. Si voleu fer un cop d'ull al catàleg de títols per començar una nova lectura els podeu trobar a les estacions d'Universitat, La Sagrera, Catalunya, Diagonal, Verdaguer, Sagrada Família i Hospital Clínic. 

Darrera modificació
14.08.2023
Tema
Societat
  • Altres temesCultura i OciConceptesComunicacióCulturalInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresTMBLlocsLa SagreraUniversitatServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Una oenagé ven llibres solidaris en quatre estacions del metro

Contingut relacionat

Imatge
Visita a l'escala de cargol d'Urquinaona. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

El primer cap de setmana de portes obertes al metro es tanca amb una afluència massiva de visitants

Societat
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat
Imatge
Imatge de la campanya / Font: TMB

Quan viatgis en metro i bus, fes-ho de manera segura

Societat
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content

Últimes notícies

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons