Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Llibres i solidaritat viatgen de la mà al metro de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.02.2019
Marta Espinosa

Llibres i solidaritat viatgen de la mà al metro de Barcelona

Imatge
Parada de llibres solidaris a Catalunya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada de llibres solidaris a Catalunya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Parada de llibres solidaris a Catalunya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada de llibres solidaris a Catalunya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

En Barcelona , los libros generan espacios de solidaridad en el metro. Mi reportaje en @LaReplicaEs https://t.co/fz6PyTD7hH #Literatura #Libros @Libreros @TMB_Barcelona

— Johari Gautier (@JohariGautier) 17 de febrer de 2019
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Un idíl·lic oasi literari enmig de la voràgine. Unes minibiblioteques subterrànies on tot s'atura, el temps, la gent, les corredisses... Uns espais on els lectors, els llibreters i la solidaritat es troben. Aquest és l'esperit de la detallada crònica del periodista i escriptor Johari Gautier per a la publicació digital La Réplica, que s'ha fixat en les parades que l'Associació Llibre Solidari té al metro de Barcelona, uns punts de venda de llibres d'ocasió que a través de la cultura ajuden famílies necessitades i persones sense sostre.

A l'article els protagonistes són els "llibreters", en Willy Maldonado al punt de La Sagrera i Juan Velásquez al d'Universitat, que amb la seva passió pels llibres i la literatura fan recomanacions de títols, aconsellen autors, suggereixen lectures i fins i tot anticipen algunes obres que delectaran els clients més fidels.    

L'impulsor de la iniciativa solidària va ser el barceloní Joan Bagur, que en jubilar-se va pensar que havia de fer alguna cosa per combatre la pobresa que havia portat la crisi econòmica. Així va néixer l'Associació Llibre Solidari, entitat sense ànim de lucre, que ven llibres per ajudar famílies en risc d'exclusió social. Els llibres donats per particulars, gràcies a la tasca dels més de 60 voluntaris, arriben a les parades, les botigues o els punts de recollida de l'oenagé. A partir d'aquí, pel simbòlic preu d'un, dos o tres euros, l'usuari adquireix el llibre de segona mà i els diners recollits ajuden les famílies més necessitades a pagar el lloguer o comprar aliments de primera necessitat. 

La iniciativa cultural solidària va baixar al metro un Sant Jordi, l'any 2016, i sembla que la idea agrada i s'ha consolidat, tant és així que el nombre de parades al suburbà ha crescut, i de quatre han passat a set. Si voleu fer un cop d'ull al catàleg de títols per començar una nova lectura els podeu trobar a les estacions d'Universitat, La Sagrera, Catalunya, Diagonal, Verdaguer, Sagrada Família i Hospital Clínic. 

Darrera modificació
14.08.2023
Tema
Societat
  • Altres temesCultura i OciConceptesComunicacióCulturalInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresTMBLlocsLa SagreraUniversitatServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Una oenagé ven llibres solidaris en quatre estacions del metro

Contingut relacionat

Imatge
L'estació d'Universitat llueix els colors de la bandera de l'arc de sant martí pel Pride Barcelona 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i Pride Barcelona acoloreixen el metro per celebrar el Dia de l’Orgull LGTBI

Societat
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Societat
Imatge
Nou model de tren pel metro de Bogotà. /Foto: Metro de Bogotà

Comencen les proves del material mòbil que ha de circular pel nou metro de Bogotà

Societat
Third-party content
Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Societat

Últimes notícies

Les noves incorporacions d'AAC's a metro per aquest estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB suma 92 nous agents d’atenció al client per al metro durant l’estiu

Empresa
Imatge
El servei de bicicleta metrpolitana pública AMBici, compta amb la participació de TMB / Foto: AMB

Ultimen els preparatius per finalitzar l’ampliació de l’AMBici i entren en vigor noves tarifes

Empresa
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de la cantant japonesa Ado al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Rigoberta Bandini al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons