Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. La GUB Imparteix Una Formació Al Personal de Metro En Prevenció de Les Violències Sexuals
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
27.05.2024
Redacció

La GUB imparteix una formació al personal de metro en prevenció de les violències sexuals

Imatge
Agents de la Guàrdia Urbana durant el desenvolupament de la formació. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
Agents de la Guàrdia Urbana durant el desenvolupament de la formació. /Foto: M.A. CUARTERO (
< >Agents de la Guàrdia Urbana durant el desenvolupament de la formació. /Foto: M.A. CUARTERO (

La potencial intervenció de la plantilla a partir dels coneixements adquirits durant el curs pot arribar a ser essencial per a la detecció, prevenció i reacció davant d’aquestes conductes delictives

La prefectura de la Guàrdia Urbana de Barcelona està impartint una formació a diferents col·lectius de la plantilla de metro de Transports Metropolitans de Barcelona per tal de donar a conèixer diverses eines que serveixen per detectar, prevenir, i en els casos necessaris, reaccionar, davant de diferents tipus de violències sexuals. 

Aquest curs, que ja va ser impartit anteriorment amb operadors de l’oci nocturn de la ciutat amb molt bona acollida, pot resultar crucial a l’hora de resoldre situacions de caràcter delictiu relacionades amb aquest àmbit. En aquest cas, el personal del transport públic es considera clau per prevenir i detectar violències sexuals, i els continguts de la formació resulten essencials per la prevenció i reacció enfront de les conductes mencionades.

Diferents col·lectius del metro

El curs s’imparteix en 4 sessions d’unes 4 hores cadascuna i en el cas de metro va destinat als col·lectius d’intervenció i informació a l’usuari, coordinadors i tècnics del departament de Seguretat, i personal del centre de control que estan en contacte amb els usuaris. Aquests grups de treball estan relacionats directa o indirectament amb la gestió d’aquests delictes sobre els quals la Guàrdia Urbana té competències explícites. 

Cal recordar que la formació s’alinea amb altres mesures de prevenció d’aquestes violències ja impulsades a la xarxa de metro, com poden ser la instal·lació de Punts lila. 

Contingut divers

La formació inclou els continguts necessaris per conèixer el procediment d’actuació davant de les violències i agressions de caràcter sexuals, i la sensibilització, prevenció, detecció i atenció en aquests casos.  Així, el curs presenta entre d’altres un apartat que repassa la visió criminològica d’aquestes violències i d’atenció directa a la víctima en el moment de la detecció de les mateixes. Els assistents també reben nocions de la normativa, amb un repàs a les actuacions penals i administratives, i als procediments operatius d’actuació. La presentació també contempla una mostra dels itineraris segurs de la Guàrdia Urbana i finalitza amb un taller de resolució de casos pràctics. La formació s’imparteix durant una jornada de treball que sol durar aproximadament entre les 4 i les 5 hores.  

Darrera modificació
28.05.2024
Tema
Societat
  • ConceptesFormacióInstitucionsTMBServeiMetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
La canalla gaudint del conta-contes solidari a Badalona Pompeu Fabra / Foto: Miguel Àngel Cuartero

Conta-contes solidari al metro, una activitat del ‘Mou-te pel càncer infantil i acompanya’ns’

Societat
Imatge
Nadal Visual. /Foto: TMB

Les xarxes de TMB, els transports oficials per desplaçar-te aquest Nadal

Societat
Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat
Imatge
Maria Isabel López, conductora de bus de TMB, als estudis d'Onda Cero / Foto: TMB

Maria Isabel López, conductora de bus, explica com és el seu dia a dia, a Onda Cero

Societat
Third-party content

Últimes notícies

Cavalcada 2024. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Transport públic per a la Cavalcada de Reis de Barcelona 2026

Transport
Cotxeres de Sant Genís. /Foto: TMB

Finalitzades les obres d’ampliació dels tallers i cotxeres de Sant Genís de l’L3

Transport
Passatgers en un enllaç de metro / Foto: Pep Herrero (2008)

TMB tanca l’any de celebració del Centenari del metro amb nous rècords de passatge

Transport
Imatge
Plaça de Sants L5 /Foto: TMB

Adjudicades les obres d'adaptació de l'estació de l'L5 de plaça de Sants

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons