Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Contacontes per la discapacitat visual, a l'estació de metro d'Universitat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.10.2016
Marta Franco

Contacontes per la discapacitat visual, a l'estació de metro d'Universitat

Imatge
Alumnes de l'escola Eulàlia Bota durant l'activitat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Alumnes de l'escola Eulàlia Bota durant l'activitat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Alumnes de l'escola Eulàlia Bota durant l'activitat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Alumnes de l'escola Eulàlia Bota durant l'activitat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Els menuts de l'escola Eulàlia Bota han après com llegeixen i juguen els nens i nenes cecs en una sessió pedagògica organitzada per l’ONCE, en el marc de l’acció solidària d’enguany de TMB.

Avui s’ha celebrat a l’estació de metro d’Universitat (L1 i L2) una sessió de contacontes per a nens titulada El Pau juga a golbol. Aquesta activitat forma part del programa del mes d'octubre de Mou-te per les persones amb discapacitat, la causa solidària de TMB per al 2016 en col·laboració amb COCARMI.

Infants de 4 i 5 anys de l'escola Eulàlia Bota, de Barcelona, han sigut els protagonistes de la jornada. Els petits alumnes han pogut conèixer com s’escriu i llegeix en braille i quina importància té el sentit de l’oïda quan no es pot comptar amb la vista.

En silenci i amb els ulls tapats amb antifaços han parat atenció als sorolls del seu entorn dins l'estació de metro i han escoltat atents les explicacions del Joan i l'Adrià, els professionals del Centre de Recursos Educatius (CRE) de l’ONCE a Catalunya que han impartit l'activitat. 

A continuació han fet una rotllana per apropar-se a la pràctica d’un esport adaptat específic per a persones cegues com és el golbol. Mitjançant pilotes amb picarols s'han familiaritzat amb aquest esport i amb la realitat de les persones cegues.

Jugant amb les pilotes que usen les persones amb #discapacitat visual. Sentiu els picarols? pic.twitter.com/YiNcqU4uaF

— TMB (@TMB_Barcelona) 19 d’octubre de 2016

Un cop acabada l'activitat pedagògica i amb un abecedari en braille de regal a les mans els alumnes han marxat com han arribat, dalt d'un bus turístic, conduït per un voluntari de TMB.  

Imatge
Alumnes dalt el BBT / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Diferents moments de l'activitat d'avui / Fotos: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació
19.10.2016
Tema
Societat
  • ConceptesAccessibilitatRSCInstitucionsFundacióTMBLlocsUniversitatAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • 'Mou-te per les persones amb discapacitat', la causa solidària de TMB per al 2016

Contingut relacionat

Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Punt lila del triangle lúdic del Poblenou. /Foto: Agnés Olivé (AJUNTAMENT DE BARCELONA)

El Punt Lila de l’estació de metro de Marina obrirà de manera continuada els caps de setmana fins al novembre del 2026

Societat
Imatge
Pacients i professionals de l'Institut Guttman dins del servei solidari de bus de TMB per a la Barcelonada'25  / Foto: Institut Guttmann

TMB transporta els participants de l'Institut Guttmann a la gimcana 'Barcelonada'25'

Societat
Imatge
Rosari Ibañez, posa davant la façana de l'actual escola Cavall Bernat, antiga seu de les Escoles Montserrat / Foto: Irene Vilà (El Periódico)

Rosario Ibáñez, mestra a les Escoles del Metro durant 20 anys, parla amb 'El Periódico'

Societat

Últimes notícies

Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons