Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Conta-contes infantil al metro, una activitat del ‘Mou-te per la lluita contra la leucèmia'
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.12.2023
Marta Espinosa

Conta-contes infantil al metro, una activitat del ‘Mou-te per la lluita contra la leucèmia'

Imatge
El conta-contes del llibre 'El bebè forçut' al metro ha comptat amb alumnes de 1r i 2n de primària d'una escola del Guinardó / Foto: Pep Herrero (TMB)
El conta-contes del llibre 'El bebè forçut' al metro ha comptat amb alumnes de 1r i 2n de primària d'una escola del Guinardó / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >El conta-contes del llibre 'El bebè forçut' al metro ha comptat amb alumnes de 1r i 2n de primària d'una escola del Guinardó / Foto: Pep Herrero (TMB)

Alumnes de primària han escoltat atentament la lectura del conte infantil ‘El bebè forçut’ editat per la Fundació Carreras al vestíbul de l'estació de Guinardó / Hospital de Sant Pau de la línia 4. L'acció s'emmarca la causa solidària escollida pels treballadors i que enguany es dedica a conscienciar i sensibilitzar sobre les malalties oncològiques de la sang.

Ahir dijous, 14 de desembre, al matí, el vestíbul de l’estació de metro de Guinardó / Hospital de Sant Pau (L4), va acollir un conta-contes infantil. Es tracta d’una activitat de la campanya 'Mou-te per la lluita contra la leucèmia i les malalties oncològiques de la sang', una acció emmarcada en la iniciativa, 'Tria la teva causa'. 

Nenes i nenes de segon i tercer de primària de l’escola pública Torrent d’en Melis del barri del Guinardó van assistir al conta-contes. Es va fer una lectura del llibre ‘El bebè forçut’ editat per la Fundació Josep Carreras que explica què és la leucèmia des de la visió d’un nen/a malalt. A continuació, els infants van participar en un dinàmic joc de cercar les diferències d’una de les il·lustracions del conte.

El conte infantil 'El bebè forçut' explica la història del Gabriel i la seva mare, l’Almira; un relat ple d’esperança i superació d’un petit lluitador contra la leucèmia explicat des de les dues cares de la mateixa moneda. Està escrit per Frank Pebrett i Alexandra Carpentier i les il·lustracions són de Cinta Arribas. 

Més activitats per lluitar contra la leucèmia

Recordem que fins a finals de desembre, a l'estació de metro de Diagonal (enllaç entre L5 i FGC) es pot veure una exposició divulgativa de la Fundació Josep Carreras. Dilluns 18 de desembre al matí, la presidenta de TMB i primera tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, inaugurarà la mostra i presentarà la iniciativa de TMB i la Fundació Josep Carreras: ‘Mou-te per la lluita contra la leucèmia’.

A més, dimarts 19 de desembre, de 16 a 19 hores, hi haurà una acció de captació de donants de medul·la òssia, un gent tant important com necessari per salvar vides. A les 17 hores, es farà una xerrada-col·loqui titulada ‘Un match x una vida’ a càrrec de Felipe Macias, metge i doctorat en Biomedicina que treballa al Registre de Donants de Medul·la Òssia (REDMO) gestionat per la Fundació Josep Carreras. Macias explicarà amb un to proper i entenedor en què consisteix la donació de medul·la òssia. El trasplantament de de moll de l'os és l'única esperança per a molts afectats de leucèmia i altres malalties de la sang. 

Cada any, els treballadors de TMB escullen una fita solidària, que en aquest cas, va adreçada a visibilitzar la leucèmia i altres malalties oncològiques de la sang. Conjuntament amb la Fundació Josep Carreras ens mou d’aconseguir que la leucèmia i la resta de malalties oncològiques de la sang siguin, algun dia, 100% curables.  

 

Imatge
Portada del conte 'El bebè forçut' editat per la Fundació Josep Carreras / Foto: Pep Herrero (TMB)
Portada del conte 'El bebè forçut' editat per la Fundació Josep Carreras / Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Imatge
El conte infantil explica que és la leucèmia des de la visió d’un nen/a malalt / Foto: Pep Herrero (TMB)
El conte infantil explica que és la leucèmia des de la visió d’un nen/a malalt / Foto: Pep Herrero (TMB)
Darrera modificació
15.12.2023
Tema
Societat
  • ConceptesComunicacióRSCInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresTMBLlocsGuinardó Hospital de Sant PauServeiMetroAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Punt lila del triangle lúdic del Poblenou. /Foto: Agnés Olivé (AJUNTAMENT DE BARCELONA)

El Punt Lila de l’estació de metro de Marina obrirà de manera continuada els caps de setmana fins al novembre del 2026

Societat
Imatge
Pacients i professionals de l'Institut Guttman dins del servei solidari de bus de TMB per a la Barcelonada'25  / Foto: Institut Guttmann

TMB transporta els participants de l'Institut Guttmann a la gimcana 'Barcelonada'25'

Societat
Imatge
Rosari Ibañez, posa davant la façana de l'actual escola Cavall Bernat, antiga seu de les Escoles Montserrat / Foto: Irene Vilà (El Periódico)

Rosario Ibáñez, mestra a les Escoles del Metro durant 20 anys, parla amb 'El Periódico'

Societat

Últimes notícies

Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons