Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Barcelona, finalista del premi europeu que reconeix l'esforç en accessibilitat de les ciutats
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.11.2021
Carme Becerra

Barcelona, finalista del premi europeu que reconeix l'esforç en accessibilitat de les ciutats

Imatge
Els nous projectes de TMB s'aborden des de l'inici amb criteris d'accessibilitat / TMB
Els nous projectes de TMB s'aborden des de l'inici amb criteris d'accessibilitat / TMB
< >Els nous projectes de TMB s'aborden des de l'inici amb criteris d'accessibilitat / TMB
Els nous projectes de TMB s'aborden des de l'inici amb criteris d'accessibilitat / TMB

La facilitat d'ús dels transports públics és un dels criteris que poden portar la capital catalana a ser reconeguda com a Ciutat Accessible 2022 per la Comissió Europea.

Des de fa dotze edicions, els Premis Ciutat Accessible, que organitza la Comissió Europea, reconeixen els municipis de més de 50.000 habitants amb menys obstacles per a les persones amb discapacitat.

En la convocatòria actual, Barcelona competeix amb Palma, Hèlsinki (Finlàndia), Lovaina (Bèlgica), Luxemburg i Porto (Portugal). Des del 2020, el reconeixement és també econòmic, enguany amb una dotació de 350.000 euros que es repartiran les tres guanyadores.

La creació del guardó respon a la promoció de la igualtat d'oportunitats per a les persones amb discapacitat a la Unió Europea, també a través de l'eliminació de barreres i de l'impuls a l'accessibilitat.

Com a novetat, i amb motiu de la celebració de l'Any Europeu del Ferrocarril, es reconeixerà també el treball d'una localitat en fer accessibles les seves estacions de tren.

El transport per a tothom, un dels criteris valorats  

En escollir els candidats (que són preseleccionats primer per un jurat nacional i després per un d'europeu) es tenen en compte diversos camps d’acció. Així, s'estudien les iniciatives desenvolupades (o planificades) per aconseguir els objectius d'accessibilitat en quatre àrees, una de les quals els transports (la resta avaluen l'accessibilitat dels espais públics, de les TIC i altres formes d'informació i comunicació i els establiments i serveis públics.

També són criteris avaluables la coherència en el disseny i l'aplicació de les estratègies, la repercussió en la vida de les persones, la qualitat i sostenibilitat dels resultats aconseguits i la implicació activa de les persones amb discapacitat, les entitats representatives del col·lectiu i els experts en la matèria.

Els premis a les tres ciutats guanyadores es donaran a conèixer el proper 3 de desembre durant la Conferència del Dia Europeu de les Persones amb Discapacitat, organitzada per la Comissió Europea juntament amb el Fòrum Europeu de la Discapacitat.

Darrera modificació
12.11.2021
Tema
Societat
  • ConceptesAccessibilitatMobilitatInstitucionsAltresTMBLlocsBarcelonaAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Imatge de la campanya / Font: TMB

Quan viatgis en metro i bus, fes-ho de manera segura

Societat
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content
Imatge
L'estació d'Universitat llueix els colors de la bandera de l'arc de sant martí pel Pride Barcelona 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i Pride Barcelona acoloreixen el metro per celebrar el Dia de l’Orgull LGTBI

Societat
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Societat

Últimes notícies

Imatge
Composició feta a partir de diversos plànols del metro de Barcelona / Disseny: TMB

L’evolució dels plànols de la xarxa del metro de Barcelona al llarg dels seus cent anys d’història

Història
El piano de paret porta des del mes de març instal·lat a l'estació de Diagonal, ara es quedarà de forma permanent al metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El metro de Barcelona tindrà de forma permanent un piano a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
Imatge
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotos: Tots els detalls de les obres d'aquest estiu a l'L4

Transport
Gallery
Cartell de les Festes de Gràcia 2025 / Il·lustradora: Manuela Serrat

Transport públic per a les Festes de Gràcia 2025

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons