Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Les xarxes de TMB han incrementat el 34% el passatge durant l'estiu respecte de l’any passat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.09.2021
Premsa TMB

Les xarxes de TMB han incrementat el 34% el passatge durant l'estiu respecte de l’any passat

Entre els mesos de juliol i agost el metro i els autobusos han registrat 63 milions de validacions i han recuperat el 71% de la demanda habitual

Imatge
Passatgers al metro de Sagrada Família de la línia 2 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers al metro de Sagrada Família de la línia 2 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Passatgers al metro de Sagrada Família de la línia 2 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers al metro de Sagrada Família de la línia 2 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’increment de l’activitat laboral, comercial i de lleure, així com la reactivació del turisme, han propulsat aquest estiu la utilització del transport públic regular de TMB, que ha sumat 63 milions de validacions els mesos de juliol i agost, el 34% més que els mateixos mesos del 2020. Amb aquestes dades, que s’han de considerar provisionals, la demanda de les xarxes de metro i autobús de l’àrea de Barcelona se situa en el 71% del que s’estima que hauria estat sense pandèmia.

En el procés de recuperació de la confiança dels usuaris destaca el comportament de la xarxa de metro, que suma 22,9 milions de validacions el juliol i 18,9 milions a l’agost, amb increments del 30,7% i del 45,7% respecte dels mateixos mesos de l’any passat, si bé la diferent afectació dels talls per obres altera en part la comparació. Respecte de la demanda normal, s’ha assolit el 71% el juliol i el 75% a l’agost.

Pel que fa a la xarxa d’autobusos, va transportar 12,2 milions de passatgers el juliol i gairebé 9 milions a l’agost, amb un augment interanual del 29% i del 27% respectivament. Respecte de la demanda esperada sense crisi sanitària, ha assolit el 68,4% i el 66%.

En l’acumulat del 2021, el metro registra 166 milions de validacions els vuit primers mesos de l’any, el 17% més que el 2020, i la quota de recuperació s’acosta al 61%. Els autobusos registren una mica més de 90 milions de validacions, amb un augment interanual del 24,7%, i la seva taxa de recuperació és una mica més alta, del 63,7%. En el global de TMB la demanda ascendeix a 256 milions de validacions, el 19,5% més, amb un índex de recuperació del 62% entre gener i agost del 2021.

Rosa Alarcón: “Un signe de confiança”

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha valorat com una “molt bona notícia” l’increment de la utilització del transport públic, un “signe inequívoc de confiança” que a més s'ha produït “en paral·lel amb l’esforç contra la propagació del coronavirus en les successives onades registrades aquest any”. “Amb totes les mesures que hem implantat i amb les millores constants en el servei, el transport públic està aconseguint acostar-se al volum de passatge que tenia abans de la crisi, una fita indispensable perquè puguem afrontar les altres crisis obertes, la climàtica i l’econòmica”, ha subratllat.

Aquesta setmana, amb el retorn de l’activitat laboral després de les vacances, les xarxes de transport de TMB estan experimentant un nou increment en el nivell d’utilització, que ha estat del 9% dilluns, del 15% dimarts i del 20% dimecres en comparació amb els mateixos dies de la setmana anterior.

Aquest increment del passatge ha coincidit amb un increment de la capacitat aplicat per TMB a les seves xarxes. Com vam informar, des de dilluns s’aplica un increment de trens a l’hora punta del matí i de la tarda a les línies 1 i 5, les més concorregudes, i des de dimecres s’ha afegit un tren més a la programació dels dies feiners de la línia 4. Als autobusos l’oferta és el 100% de l’habitual en feiners no lectius.

Com en tota la crisi generada per la Covid-19, TMB compagina la maximització de l’oferta amb les mesures de reforç de la seguretat i la higiene, la ventilació i la difusió constant de les normes i recomanacions que continuen sent útils per garantir la seguretat del passatge i els empleats: obligatorietat de la mascareta, aplicació de gels hidroalcohòlics, evitar aglomeracions quan sigui possible, i indicacions de no menjar, beure ni parlar, entre d’altres.

 

Tema
Transport
  • Conceptes#covid19DemandaInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (130.94 KB)
Passatgers al metro de Sagrada Família de la línia 2 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers al metro de Sagrada Família de la línia 2 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (149.58 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons