Header Top menu
La xarxa de Metro reforça l'oferta per al retorn de l'activitat laboral
Demà també es normalitza el servei a la L4 de metro, després de les obres de millora i modernització a l’estació de Trinitat Nova
Amb la tornada a la feina després de les vacances d’estiu, a la xarxa del metro de Barcelona ja s’aplica des d’ahir un increment de trens a l’hora punta del matí i de la tarda a les línies 1 i 5, les més concorregudes.
A partir de demà dimecres, 1 de setembre, el servei de metro millora encara una mica més l’oferta de laborable. A les línies convencionals i automàtiques, a l’hora punta del matí circularan 164 trens i s’incorporarà un tren extra a la línia 4. A l’hora punta de la tarda es mantindrà la mateixa oferta que al setembre de 2020, amb 149 trens en circulació.
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, destaca que “des de TMB estem fent un gran esforç per oferir la màxima capacitat i la màxima oferta possible als nostres usuaris, i aquesta encara s’incrementarà una mica més a partir del 13 de setembre amb l’inici del curs escolar 2021-2022”.
Precisament, a partir del 13 de setembre s’aplicarà un reforç en el nombre de trens (dos en total) a les línies 1 i 5 a l’hora punta del matí (de 6 a 10). D’aquesta manera es programaran a línies convencionals i automàtiques 166 trens a l’hora punta del matí i 151 trens a l’hora punta de la tarda.
Pel que fa a la xarxa d’autobusos de TMB, a partir del 13 de setembre, hi haurà en circulació uns 900 vehicles a l’hora punta del matí, com el 2020.
Normalitzat el servei de la L4 a Trinitat Nova
Demà dimecres, 1 de setembre, a l’inici del servei, quedarà normalitzat el tram Via Júlia - Trinitat Nova de la línia 4 de metro que està tancat per obres des del passat 1 de juliol. Finalitza així, dins del termini fixat, la primera fase de l’actuació de modernització i millora que el Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori té en marxa a Trinitat Nova. En el marc de l’obra, recordar que tota la línia 11 de metro (Trinitat Nova - Can Cuiàs) continua fora de servei fins al proper 12 de setembre.
El gruix de l’obra consisteix en fer actuacions com el canvi de configuració i renovació de vies a la zona de la cua de maniobres, el perllongament de l’andana i la instal·lació de portes d’andana per a la L11, l’execució d’una nova sortida d’emergència, l’adaptació de la connexió entre vestíbul i andana a la nova configuració i les tasques d’instal·lacions i sistemes de senyalització i seguretat corresponents. Es preveu finalitzar tota l’actuació durant la tardor vinent.
Els treballs permetran separar l’operació de la L4 i la L11, línia que també dona servei al municipi de Montcada i Reixac, i optimitzar els moviments dels trens. L’objectiu és incrementar les freqüències de la L4 en hora punta, d’una banda, i permetre la conducció automàtica de la L11 en tot el traçat, de l’altra.