Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La xarxa de metro recupera el 100% del passatge d’abans de la pandèmia
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.09.2022
Premsa TMB

La xarxa de metro recupera el 100% del passatge d’abans de la pandèmia

Les xarxes de metro i autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona continuen el seu procés de recuperació de passatge. Des del setembre, Metro ha superat alguns dies la demanda del 2019 i Bus ha arribat al 90% de recuperació en alguns dies laborables.

Imatge
Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

La xarxa de metro ha recuperat el 100% del passatge que hi havia abans de la pandèmia, amb nivells de passatge similars, i en molts dies superiors, als de l’any 2019. Com a exemple, el passat 1 de setembre es van registrar un 5% més de validacions que l’any 2019 (prenent com a referència un dia equivalent). El 7 de setembre, amb un 3,3% més de validacions respecte a l’any 2019, es va arribar a 1,175 milions de viatges, mentre que el 8 de setembre van ser 1,154 milions de viatges.

S’ha assolit així un objectiu perseguit des de fa mesos. De fet, s’està absorbint aquest passatge amb millors condicions que l’any 2019, fins i tot a les hores punta. Això és possible perquè l’oferta de trens actual és la màxima de la història de metro. L’any 2019 circulaven en hora punta 155 trens. Actualment es posen en servei 166. Els increments es concentren principalment a les línies 1 i 5, les que suporten un major nombre de passatgers.

Aquesta major disponibilitat del nombre de trens representa un gran esforç de manteniment, que es realitza seguint un criteri de manteniment de cicle llarg, posant diàriament en circulació tot el material mòbil disponible. La majoria de xarxes de metro mantenen entorn un 12% dels seus trens en retén, duent a terme un manteniment de cicle curt.

A la xarxa d’autobusos, la demanda se situa entorn de les 600.000 validacions diàries. El dimecres d’aquesta setmana es va arribar a les 623.000, el que situa una recuperació del 90% respecte al 2019. L’oferta de bus actual és l’equivalent al 100% dels serveis en temporada d’hivern, amb més de 900 vehicles al carrer.

La presidenta de TMB Laia Bonet destaca aquesta recuperació del nombre de viatgers previ a l’esclat de la pandèmia: “el transport públic va ser un dels grans afectats després del confinament i des d’aleshores hem tingut una recuperació progressiva”. Aquest creixement de la demanda a les xarxes de TMB “és un pas més per consolidar el transport públic com a principal resposta a les necessitats de mobilitat de la ciutadania”. En aquest sentit, també ha fet èmfasi en la bona valoració que els usuaris donen al servei de les xarxes de transport públic de TMB en un moment en el qual s’està oferint l’oferta més gran de la història tant en metro com en bus.

Vendes de títols bonificats

Les vendes d’abonaments han continuat creixent des de la posada en marxa de les tarifes reduïdes el passat 1 de setembre i ja superen els 950.000 títols venuts per TMB. La venda de la T-usual segueix incrementant-se exponencialment. S’han venut ja des de l’1 de setembre quasi 200.000 abonaments i ja suposa un 20% de les vendes, havent multiplicat per tres les vendes equivalents en els mateixos dies d’un mes ordinari abans de la bonificació. Es manté la T-casual com el títol més venut i representa el 31% del total dels abonaments venuts, amb un total de 300.000, el que representa 1,4 vegades més. La T-jove ha multiplicat fins a 7 vegades les seves vendes. El 98,5% de les vendes s’han realitzat mitjançant les distribuïdores i els canals digitals de TMB.

Tema
Transport
  • Conceptes#covid19DemandaTarifesUsuarisInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (75.43 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (120.34 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport

Últimes notícies

Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons