Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La Xarxa D'autobusos de Barcelona Continua Guanyant Passatge Per Sisè Mes Consecutiu
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.10.2015
Premsa TMB

La xarxa d'autobusos de Barcelona continua guanyant passatge per sisè mes consecutiu

Imatge
Carril bus a Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)

La demanda de les xarxes de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) continua creixent aquest any 2015. De les últimes dades, les del mes de setembre, destaca una acceleració de la captació d'usuaris per part de la xarxa d'autobusos, que registra 575.000 validacions més que en el mateix període del 2014, cosa que equival a un ascens del 4,05%.

Per la xarxa d'autobusos, setembre és el sisè més consecutiu de guany de passatge. Això ha permès eixugar les disminucions dels tres primers mesos, en què les línies convencionals van acusar els efectes d'un desajustament entre oferta i demanda resolt amb els reforços aplicats a 37 línies. D'aquesta manera, en l'acumulat gener-setembre del 2015, es constata que la utilització del bus a Barcelona ha augmentat ja un 1,5%, equivalent a 1,9 milions de validacions.

Destaca el comportament de les 13 línies de la nova xarxa de bus, que no paren de captar nous usuaris i molts dies feiners han superat els 230.000 viatgers en conjunt. De fet, des de l'inici de la implantació de la nova xarxa, la tardor del 2012, els autobusos de TMB han recuperat passatge tots els anys, després de les disminucions originades per la recessió econòmica:

2013: +1,6%
2014: +0,9%
2015: +1,5% (provisional)

La previsió de TMB és tancar aquest tercer any en positiu pel que fa a demanda i prosseguir la captació de passatge el 2016, amb la implantació de tres nous eixos de la nova xarxa de bus: H4, V11 i V13.  En aquest sentit l'Ajuntament de Barcelona ha anunciat recentment l'inici del procés participatiu en relació amb aquesta quarta fase de la nova xarxa, amb vista a la implantació de les línies a principis de l'any vinent.

Metro: creixement acumulat del 2,7%

Pel que fa a la xarxa de metro, el setembre també ha estat un mes favorable: ha guanyat 868.000 validacions, un 2,8%. En l'acumulat de l'any, l'increment de passatge ascendeix a 7,6 milions de validacions, el 2,7% més que l'any anterior.

En el conjunt de les xarxes de TMB (metro i bus regular, sense transports d'oci), la demanda dels primers nou mesos de l'any ha crescut el 2,3%, cosa que significa 9,5 milions de validacions més per als principals sistemes de transport públic col·lectiu de l'àrea metropolitana.

Tema
Transport
  • ConceptesDadesDemandaInstitucionsTMBServeiBusNova xarxa de busAnys2015
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: carril-bus-generic.jpg
Carril bus a Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (190.63 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (116.17 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge genèrica Sant Joan / Font: TMB

Per la revetlla de Sant Joan TMB reforçarà el servei de metro que funcionarà 43 hores sense interrupció

Transport
Capçalera de sortida del Tour a Barcelona. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

TMB reforçarà el servei de metro per facilitar la mobilitat durant els esdeveniments per al 'Gran départ' del Tour de França

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Ludovico Einaudi al Palau Sant Jordi

Transport
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB augmenta la capacitat de les línies V29 i D20 els caps de setmana per facilitar l’accés a les platges

Transport

Últimes notícies

Entrega de la recaptació a AFANOC. /Foto: TMB

La cronoescalada solidària al metro recapta més de 30.000 euros per col·laborar amb les famílies d’infants i joves amb càncer

Societat
Un moment de la visita al Centre de Control de Metro / Font: Pep Herrero (TMB)

David Prat s’incorpora a TMB com a nou director de la xarxa de Metro

Empresa
Imatge
Detall panell instal·lat a l'estació de metro de Canyelles / Foto: Escola Deià

TMB i l'Escola d'Art Deià inauguren el projecte d'accessibilitat "Acostem Torre Baró" a l'estació de metro de Canyelles

Societat
Imatge
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB publica la nova memòria de sostenibilitat corresponent a l'any 2025

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons