Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Les valoracions dels usuaris de metro i bus es mantenen en màxims històrics
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.01.2023
Premsa TMB

Les valoracions dels usuaris de metro i bus es mantenen en màxims històrics

L'estudi anual de satisfacció corresponent al 2022 atorga puntuacions de 8,04 als autobusos i 7,85 al metro, totes dues milloren lleugerament respecte a l'any anterior i mantenen la tendència alta dels darrers anys

Imatge
Grafisme utilitzat en la recollida de qüestionaris de l'enquesta de satisfacció 2015 a Barcelona
Grafisme utilitzat en la recollida de qüestionaris de l'enquesta de satisfacció 2015 a Barcelona
< >Grafisme utilitzat en la recollida de qüestionaris de l'enquesta de satisfacció 2015 a Barcelona
Grafisme utilitzat en la recollida de qüestionaris de l'enquesta de satisfacció 2015 a Barcelona

L'opinió dels usuaris sobre els transports públics que gestiona Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és molt favorable i millor que la de l'any anterior, tant en bus com a metro, segons l'últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2022. Segons aquest estudi que realitza anualment TMB, la xarxa d'autobusos de Barcelona obté una puntuació de 8,04 sobre 10 en satisfacció global, mentre que a la xarxa de metro, els usuaris li donen una puntuació mitjana de 7,85 sobre 10.

Els gràfics mostren l'evolució dels dos índexs des del 2010 (el 2019 no es va dur a terme l'estudi) d'una satisfacció global que es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari.

Imatge
Gràfic satisfacció bus. /Foto: TMB
Gràfic satisfacció bus. /Foto: TMB
>Gràfic satisfacció bus. /Foto: TMB
Imatge
Gràfic satisfacció metro. /Foto: TMB
Gràfic satisfacció metro. /Foto: TMB
>Gràfic satisfacció metro. /Foto: TMB

 

D’altra banda, hi ha l'índex ISC que es confecciona a partir de les puntuacions donades a 15 atributs que descriuen el servei en termes d'oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda. En tots dos sistemes de mesura de l'opinió dels usuaris es registren valors que estan entre els dos més alts des de l'inici de la sèrie, el 2007. A bus gairebé tots els atributs del servei milloren i els que reben millor valoració són la neteja, l’accessibilitat, la informació al client..., i en el cas de metro, el més valorat és la rapidesa del servei.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que aquestes valoracions “mostren un alt nivell de satisfacció i confiança dels usuaris que es manté des de fa anys” i ha assenyalat “que és un reconeixement a la feina ben feta dels i les professionals de TMB”. Les xifres són especialment significatives tenint en compte que més del 60% dels viatges en transport públic a Barcelona i la seva àrea metropolitana es fan amb les xarxes de TMB.

 

Tema
Transport
  • Altres temesSocietatInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Grafisme utilitzat en la recollida de qüestionaris de l'enquesta de satisfacció 2015 a Barcelona
Grafisme utilitzat en la recollida de qüestionaris de l'enquesta de satisfacció 2015 a Barcelona
Descarrega l’arxiu (20.28 KB)
Gràfic satisfacció bus. /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (98.56 KB)
Gràfic satisfacció metro. /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (105.73 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (224.54 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport
L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB

Tancament temporal de dos dels accessos de l'estació de Liceu per les obres de restitució dels pinacles

Transport

Últimes notícies

Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content
A la dreta de la imatge, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, rep el distintiu Queer Destinations Committed que entrega el CEO de Queer Destinations, Edgar Weggelaar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El telefèric de Montjuïc rep el distintiu ‘Queer Destinations Committed’

Empresa
Imatge
Un grup de visitants escolta les explicacions del supervisor, amb el Centre de Control de Metro, de fons / Foto: Pep Herrero (TMB)

Obrim el metro: primers visitants a les jornades de portes obertes del Centenari

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons