Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La valoració de la xarxa de transport de TMB supera el 8 i arriba a màxim històric al metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.02.2025
Premsa TMB

La valoració de la xarxa de transport de TMB supera el 8 i arriba a màxim històric al metro

El 2024 es tanca amb rècord de validacions a metro i amb la millor valoració a l'estudi anual de satisfacció corresponent al 2024 que li atorga una puntuació del 8,02, el valor més alt registrat mai. La mateixa nota ha registrat bus que es manté estable els darrers cinc anys.

L'oferta a metro i l’accessibilitat a bus han estat els atributs més ben valorats, marcant la seva millor nota: un 8,1 i un 8,4, respectivament.

Imatge
Presentació dels resultats de l'Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2024 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Presentació dels resultats de l'Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2024 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Presentació dels resultats de l'Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2024 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'opinió dels usuaris sobre els transports públics que gestiona Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) supera el 8 sobre 10, segons l'últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2024. Segons aquest estudi que realitza anualment TMB, la xarxa de metro obté una puntuació de 8,02, superant la puntuació del 7,94 que va obtenir el 2023. Per a metro és el valor més alt aconseguit mai (els estudis es van iniciar el 2010) i que coincideix també amb un any de xifres de passatge històriques, amb prop de 469 milions de validacions.

Per la seva banda, la xarxa d'autobusos de Barcelona obté una puntuació de 8,02, mantenint la línia dels darrers 5 anys en què sempre s’ha valorat la xarxa de bus per sobre del 8. Durant el 2024 també s’ha trencat, per primera vegada des del 2019, el rècord anual de passatge a la xarxa de bus, amb 215 milions de validacions. 

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha valorat de manera molt positiva aquests alts nivells de puntuació “que tant en metro com en bus superen el 8 en un any de rècord històric de passatge amb 684 milions de validacions”. Bonet ha assenyalat que “aquestes xifres segueixen mostrant la confiança de les persones usuàries en les nostres xarxes de metro i bus i s’aconsegueixen gràcies a la bona feina dels treballadors i treballadores, a qui vull agrair el seu esforç diari per mantenir un servei de transport públic tan eficient”. 

Els gràfics mostren l'evolució dels dos índexs des del 2010 (el 2019 no es va realitzar l'estudi) d'una satisfacció global que es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari.

Evolució de la satisfacció global a Metro

Imatge
Evolució de la satisfacció global a Metro / Font: TMB

Evolució de la satisfacció global a Bus

Imatge
Evolució de la satisfacció global a Bus / Font: TMB

Oferta i accessibilitat, el millor valorat

El mateix estudi recull l'Índex de Satisfacció del Client (ISC) que es confecciona a partir de les puntuacions donades a diferents atributs que descriuen el servei en termes d'oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda. 

A metro l’atribut millor valorat ha estat l'oferta -on es té en consideració la rapidesa i la freqüència-, que ha marcat el seu millor registre històric amb una nota del 8,1. A bus l’atribut millor valorat ha estat l’accessibilitat amb un 8,4, el que també suposa la puntuació més alta d’aquest valor en tota la sèrie. 

Aquestes notes es registren en un any de rècord històric de passatge tant a metro com a bus, on s’han realitzat 684 milions de viatges, un 6% més que el 2023, amb 469 milions a metro i 215 milions a bus. 

Imatge
Font: TMB
Tema
Transport
  • ConceptesEstudisUsuarisInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Evolució de la satisfacció global a Metro / Font: TMB
Descarrega l’arxiu (11.5 KB)
Evolució de la satisfacció global a Bus / Font: TMB
Descarrega l’arxiu (11.91 KB)
Font: TMB
Descarrega l’arxiu (29.93 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (180.69 KB)
Presentació dels resultats de l'Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2024 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (272.64 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport
L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB

Tancament temporal de dos dels accessos de l'estació de Liceu per les obres de restitució dels pinacles

Transport

Últimes notícies

Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content
A la dreta de la imatge, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, rep el distintiu Queer Destinations Committed que entrega el CEO de Queer Destinations, Edgar Weggelaar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El telefèric de Montjuïc rep el distintiu ‘Queer Destinations Committed’

Empresa
Imatge
Un grup de visitants escolta les explicacions del supervisor, amb el Centre de Control de Metro, de fons / Foto: Pep Herrero (TMB)

Obrim el metro: primers visitants a les jornades de portes obertes del Centenari

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons