Header Top menu
TMB renova la flota amb 98 autobusos nous
Aquest canvi en la flota suposarà emetre un 95% menys d’emissions d’òxid de nitrogen, un 97% menys de partícules contaminants i un 12% menys de tones de CO2 l’any
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) segueix el seu camí cap a una major sostenibilitat i una millora del servei. Per això ara renova la flota amb 98 nous autobusos que generaran un major confort i, en línia al seu compromís en la lluita contra el canvi climàtic, reduiran considerablement les emissions contaminants. Aquests 98 nous vehicles suposaran reduir un 95% d’emissions d’òxid de nitrogen, un 97% en el cas de les partícules contaminants i un 12% menys de tones de CO2 l’any, respecte als vehicles que hi havia fins ara en funcionament.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que la substitució d’aquests vehicles forma part de la “reconversió i renovació ambiental de la flota de bus que s’ha planificat per desenvolupar-la amb vehicles propulsats per energies més netes”. En aquest sentit, Bonet ha recordat que és un pas més en la línia perquè “Barcelona continuï gaudint d’una de les flotes d’autobusos més neta d’Europa, seguir a l’avantguarda ambiental en l’àmbit dels transports i contribuir a millorar la qualitat de l’aire de Barcelona i la seva àrea metropolitana per millorar la qualitat de vida de la ciutadania”.
Dels 98 autobusos que s’han incorporat a la flota de bus, 74 són de gas natural mild híbrid -19 articulats i 55 estàndard- i substitueixen autobusos dièsel i de gas natural. També 14 vehicles dièsel de doble pis per al Bus Turístic han estat substituïts per dièsel híbrids que compleixen una normativa europea més exigent, passant així d’una tecnologia en emissions EURO III a EURO VI, per tant, menys contaminants, sobretot en les emissions de gasos òxids de nitrogen i partícules. En aquesta línia també s’han incorporat 10 mini busos dièsel que compliran amb la normativa europea EURO VI i que donaran el servei de bus de barri, són uns vehicles més accessibles i que, per ara, no tenen cap altra tecnologia disponible que la dièsel EURO VI.
Tots aquests autobusos han requerit una inversió de gairebé 33 milions d’euros i estan ja en servei, excepte els 14 de doble pis que començaran a circular les properes setmanes.
La substitució d’aquests autobusos forma part de les polítiques establertes al Pla Estratègic 2025 de TMB que contempla l’adquisició de vehicles més sostenibles per minimitzar l’impacte del transport de bus en el medi ambient. Així, se suma a les incorporacions de més vehicles elèctrics i d’hidrogen que TMB està executant ja i que ampliarà en els propers anys, i que converteixen TMB és una entitat capdavantera en mobilitat sostenible.
- Altres temesMedi ambientConceptesInnovacióMedi ambientMobilitatTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2022