Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB Reforçarà El Servei de Metro Per Facilitar La Mobilitat Durant Els Esdeveniments Per Al 'Gran Départ' del Tour de França
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.06.2026
Premsa TMB

TMB reforçarà el servei de metro per facilitar la mobilitat durant els esdeveniments per al 'Gran départ' del Tour de França

Els diferents esdeveniments de la competició seran els dies 2, 4 i 5 de juliol, en tots tres casos hi haurà més trens funcionant en les hores de l'esdeveniment, fins a un 40% més respecte a l'oferta habitual, un reforç que serà especialment important a les línies 1 i 5. 

A l'estació de Sagrada Família de L2 el dijous 2 de juliol no s'aturaran els trens des de la 13h del migdia fins que acabi l'esdeveniment.

En el cas de bus, algunes línies quedaran sense servei i d'altres veuran afectades el seu recorregut i seran desviades.

Imatge
Capçalera de sortida del Tour a Barcelona. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA
Capçalera de sortida del Tour a Barcelona. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA
< >Capçalera de sortida del Tour a Barcelona. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) reforçarà el servei de metro els pròxims dies 2, 4 i 5 de juliol per facilitar la mobilitat davant les afectacions que produeixen els dos grans esdeveniments del 'Gran départ' del Tour de França: la presentació dels equips del dia 2 i la sortida del cap de setmana, 4 i 5 de juliol. Donada l'afectació que es produirà al trànsit, TMB recomana l'ús del metro durant els horaris dels esdeveniments, i per això hi haurà fins a un 30% més de trens en algunes franges horàries i línies. Pel que fa a bus, més d'una quarantena de línies veuran afectat el seu recorregut i es desviaran. 

Dijous 2 de juliol

La presentació dels equips del Tour de França serà a la tarda però es preveu assistència des del migdia i afectarà especialment la sortida de l'estació de Sagrada Família de L2 que quedarà davant de l'escenari, per això des de la 13h del migdia i fins que finalitzi l'esdeveniment els trens no s'aturaran en aquesta estació. En canvi, a l'L5, on també hi ha estació de Sagrada Família es farà el reforç més important de trens, amb fins a 9 trens més en horari de tarda. El vestíbul de Provença-Marina de l’estació de L5 quedarà tancar a partir de la 13h i l’accés i sortida d’ambdós vestíbuls de L5 poden quedar restringits per a la regulació del flux de passatge. De fet, totes les línies convencionals tindran més trens durant la tarda, fins a un 34% més de l'habitual.

 A bus, el dia 2 de juliol es veuran afectades i modificaran el seu recorregut les següents línies: V21, 117, 191, 192, D50, H8, H10, V23, 19, 33, 34, 47, 100 i 101

Cap de setmana del 4 i 5 de juliol

Per a la contrarellotge del dia 4 de juliol i l'etapa del dia 5, donada l'afectació que les proves esportives tindran en el trànsit. El metro de Barcelona reforçarà el seu servei a totes les línies convencionals des del migdia i fins al vespre, especialment a l'L5 on hi haurà a la tarda fins a un 40% més de trens dels que hi hauria un cap de setmana habitual.

A bus, el dia 4 de juliol hi ha 11 línies que es queden sense servei: H10, H12, H14, H16, 55, 125, 141, 150, 192, 100 i 101. I es veuran afectades i modificaran el seu recorregut les següents línies: D50, V9, V13, V23, V25, V27, V29, X2, X3, 6, 7, 13, 19, 22, 24, 33, 34, 39, 46, 54, 59, 62, 63, 65, 67, 91 i 136.

Mentre que el dia 5 de juliol queden sense servei les línies de bus 13, 125, 150 i 157. A banda, es veuran afectades i modificaran el seu recorregut les següents línies: D20, D50, H8, H10, H14, V3, V5, V7, V9, V11, X2, X3, 21, 46, 54, 55, 63, 65, 100, 109, 115 i 121.

Des de TMB es recomana als usuaris que planifiquin el seu viatge amb suficient antelació. Com és habitual, el web de TMB i l’aplicació TMB App informaran de manera automàtica de les possibles alteracions. Per a més informació també es pot consultar la secció d’avisos de servei del web de TMB.

Tema
Transport
  • ConceptesUsuarisInstitucionsAjuntamentTMBServeiBusMetroAnys2026
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (86.8 KB)
Capçalera de sortida del Tour a Barcelona. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA
Descarrega l’arxiu (41.04 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge del carrer Progres durant les Festes de Gràcia 2025 / Font: Web Festa Major de Gràcia

TMB reforça el servei de metro per a les Festes de Gràcia 2026

Transport
Un vigilant de seguretat a l'andana del metro / Foto: TMB

Els delictes al metro disminueixen un 34% durant el primer semestre de 2026

Transport
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa arriba a més de 5200 estudiants durant el curs 2025-26

Transport
Metro del Clot. /Foto: TMB

Una incidència al túnel de la L1 de metro obliga a evacuar un tren entre les estacions de Clot i Glòries

Transport

Últimes notícies

Imatge
Vista del port de Barcelona / Pep Herrero

TMB connecta la ciutadania amb els més de 500 refugis climàtics de la ciutat

Cultura i Oci
Imatge
Bus elèctric. /Foto: TMB

La conductora de Bus de TMB, Roser Caroz, protagonitza una campanya de l'Ajuntament de Barcelona sobre sostenibilitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Exterior de l'estació de Ciutadella / Vila Olímpica durant els Jocs Olímpics / Foto: Arxiu Fundació TMB

Crònica d'un viatge: El metro d'una capital mundial (1983 - 1999)

Història
Imatge
4 imatges TMB. /Foto: TMB

Quatre peces audiovisuals donen vida al nou eslogan de TMB

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons