Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB Incorpora 240 Professionals Per a La Conducció de Bus, de Les Quals El 26% Són Dones
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.06.2023
Premsa TMB

TMB incorpora 240 professionals per a la conducció de bus, de les quals el 26% són dones

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha donat la benvinguda a les noves incorporacions sorgides d’un dels processos selectius més gran dels darrers anys i en el que destaca la gran presència femenina

Imatge
Presentació de les 240 noves incorporacions. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Presentació de les 240 noves incorporacions. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
< >Presentació de les 240 noves incorporacions. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

La presidenta de TMB Laia Bonet, acompanyada pel conseller delegat, Gerardo Lertxundi, el director de Bus, Jacobo Kalitovics, el director de l’àrea d’organització i persones, Carlos Jiménez i altres membres de la direcció de TMB han donat avui la benvinguda als 240 professionals que a partir de demà s’incorporen com a personal de conducció de bus. Aquestes incorporacions formen part d’un dels processos selectius més grans engegat per la direcció de l’àrea de bus i que va ser anunciat a principis d’any. De les 240 persones que s’han incorporat, el 26% són dones. Amb aquest contingent, la xifra de dones conductores s’incrementa en un 21,2%, passant de 297 a 360. Així, s’avança un pas més en la incorporació del talent femení que TMB està compromès a potenciar.

Durant l’acte, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha volgut agrair al nou personal, l’esforç i perseverança per superar el procés de selecció i unir-se així a un col·lectiu “imprescindible per garantir el bon servei i la bona mobilitat a tota la ciutadania de Barcelona i la seva àrea metropolitana”. Bonet ha destacat que “un 26% del total de les noves places siguin dones, la qual cosa representa el major nombre d’incorporacions de dones en tasques de conducció en un procés de selecció de TMB”. En aquest sentit, la presidenta de TMB ha recordat que “el fet de poder incorporar més talent femení a un sector masculinitzat és un avenç important per a la companyia i, en general, per a tota la societat”.

Abans de començar a prestar servei, a partir de demà, les persones seleccionades han participat  d’un intens procés formatiu i d’acollida, que ha suposat la mobilització de més de 70 professionals de diversos àmbits de TMB. S’han combinat jornades pràctiques de conducció de les diferents sèries de vehicles amb jornades de continguts teòrics en aula en què s’han impartit coneixements. La prevenció de riscos laborals, els coneixements operatius relacionats amb l’organització del treball, el quadre de servei, calendaris, procediments, sistema tarifari o sistemes de comunicacions del bus entre d’altres. Per cloure el procés formatiu, s’ha promogut una trobada amb personal més veterà, que ha servit per compartir experiències del dia a dia i encaminar la gestió de conflictes.  

 

Tema
Transport
  • Altres temesSocietatConceptesRSCInstitucionsTMBLlocsCotxeraHortaServeiBusAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Presentació de les 240 noves incorporacions. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (130.17 KB)
Presentació de les 240 noves incorporacions. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.12 MB)
Presentació de les 240 noves incorporacions. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.18 MB)
Presentació de les 240 noves incorporacions. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (917.88 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (118.02 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

La línia 10 Sud. /Foto: TMB

La L10 Sud entre ZAL/Riu Vell i Can Tries/Gornal estarà fora de servei durant la Setmana Santa per obres de millora

Transport
Una pantalla digital d'informació a l'estació de Can Boixeres de l'L5 / Foto: Pep Herrero

TMB reforçarà la línia 5 del metro amb un tren més en hora punta

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als tres concerts de Bad Gyal al Palau Sant Jordi

Transport
Tres dels busos de dos pisos elèctrics que entraran en servei al Barcelona Bus Turístic  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB rep els primers autobusos elèctrics de dos pisos

Transport

Últimes notícies

Imatge
Coautors i presentador posen amb el llibre / Foto: Ràdio Gràcia

El llibre 'La dona treballadora al metro de Barcelona', presentat a Ràdio Gràcia pels seus coautors

En xarxa
Third-party content
Imatge
Aspecte de l'estació de Barceloneta de l'L4 l'any 1977, un any després de la seva inauguració / Foto: Arxiu Fundació TMB (Puigfarran)

L'estació de metro de Barceloneta celebra 50 anys de la seva inauguració

Història
Yukiko Akagi, membre del jurat del certamen i 2n premi en la 51a edició del Concurs Maria Canals, tocant una peça al piano de mitja cua / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El concurs musical Maria Canals baixa un piano de cua al metro

Cultura i Oci
Els treballadors de Metro ratifiquen la proposta de conveni que donarà estabilitat laboral i organitzativa / Foto: Arxiu (TMB)

La presència de les dones a la plantilla de TMB creix un 34% en la darrera dècada

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons