Header Top menu
TMB implanta el bitllet senzill electrònic a l’autobús
L’usuari podrà comprar el tiquet amb l’aplicació mòbil i el cancel·larà escanejant un codi QR quan pugi a bord del vehicle
L’aplicació mòbil de Transports Metropolitans de Barcelona, la TMB App, permetrà a partir de demà la compra en línia i la validació del bitllet senzill d’autobús amb el mòbil. Així, aquest títol de TMB s’afegirà al catàleg de bitllets i targetes de transport d’ús general que estan disponibles a la botiga electrònica de TMB a la que es pot accedir des de la pàgina web de TMB o l’aplicació prèvia identificació amb l’usuari de JoTMBé.
TMB ha accelerat la implantació del bitllet senzill electrònic de bus arran de la situació actual d’emergència sanitària per la Covid-19, ja que els conductors d’autobús no venen bitllets ni fan atenció al client. Entre els avantatges d’aquesta nova mesura hi ha a més l’escurçament del temps d’aturada a les parades de bus, la disminució de l’efectiu a bord, és més ecològic i permet a l’usuari el pagament amb targeta de crèdit o dèbit.
El procés de compra és molt senzill i el títol només es podrà adquirir a través de l’aplicació TMB App. Al telèfon mòbil intel·ligent, accedir a l’aplicació, anar a la secció ‘bitllets’ i polsar el botó ‘comprar un bitllet’, seleccionar el bitllet senzill de bus i procedir amb la compra. El sistema expedeix un bitllet virtual no validat. En pujar a l’autobús, l’usuari validarà el bitllet escanejant un codi QR que estarà ubicat en la zona de validació de l’autobús. Un cop s’escaneja el codi, el sistema determina la línia, la data i l’hora de validació del bitllet i ja es pot començar el viatge. La normativa de validesa del títol serà la mateixa que per al bitllet senzill en paper.
Des de finals de 2018, TMB va posar a disposició de l’usuari la venda online de títols integrats de transport que consisteix en la compra en línia, la recollida d’un codi i el bescanvi per la targeta física en les distribuïdores automàtiques de la xarxa de metro.
- Conceptes#covid19Atenció al clientInnovacióTecnologiaTicketingInstitucionsTMBServeiBusAnys2020