Header Top menu
TMB compra 23 autobusos articulats d’emissió zero per continuar electrificant la xarxa
La comanda que s'acaba d'adjudicar, per valor de 20,7 milions d'euros, va destinada a substituir vehicles dièsel de la línia H16
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt el concurs convocat per subministrar 23 nous autobusos articulats de propulsió 100% elèctrica per continuar la substitució de vehicles dièsel i avançar en la conversió de la línia H16 en la primera de la xarxa que produirà zero emissions. L’import del contracte ascendeix a 20,7 milions d’euros, IVA inclòs.
L’adquisició dels 23 vehicles elèctrics forma part de la planificació de TMB per renovar i actualitzar ambientalment la flota d’autobusos urbans de Barcelona i l’àrea metropolitana amb l’entrada de 266 unitats elèctriques, híbrides i de gas natural en el període 2019-2021. L’objectiu és que el 2030 la flota activa de TMB estigui formada només per cotxes elèctrics, híbrids i de gas natural comprimit.
Els nous articulats elèctrics es destinaran a continuar la transformació de la H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum / Campus Besòs) en la primera línia de zero emissions de TMB. Per això els dos extrems de la línia compten amb transformadors i carregadors ràpids, que pròximament seran reforçats perquè puguin carregar simultàniament dos autobusos i així s’asseguri l’operativitat i la regularitat del servei.
Actualment la línia H16 és mixta pel que fa a l’energia de propulsió, ja que hi circulen cotxes elèctrics i dièsel equipats amb filtres de partícules i d’òxids de nitrogen.
Solaris i Irizar, els fabricants
Dels 23 autobusos, 14 seran del model New Urbino de Solaris i la resta del tipus Irizar i2e, tots de 18 metres de longitud i equipats amb pantògrafs per a la càrrega de les bateries, ràpida en ruta i lenta a la cotxera. Seran, per tant, molt semblants als 7 articulats elèctrics (4 Irizar i 3 Solaris) que ja estan assignats actualment a la línia H16.
A més de tenir les característiques habituals de confort i equipament de les últimes adquisicions de TMB, aquests 23 autobusos es distingiran per una nova distribució interior, que afavorirà l’accessibilitat a la part del darrere, i perquè l’acordió de l’articulació serà translúcid, per millorar la il·luminació d’aquesta zona de pas. Com a dispositius tecnològics de seguretat, incorporaran el sistema d’ajuda a la conducció mitjançant visió artificial, que analitza l’entorn per reduir la possibilitat d’accidents, i els retrovisors electrònics, que milloren la visibilitat en condicions difícils.
Segons les condicions de l’adjudicació, que està pendent de formalitzar-se en contracte, el lliurament de les 23 unitats per part dels fabricants ha de permetre que entrin en servei a començaments del 2021.
- ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2020