Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB assumeix les línies d’autobús del nord de Nou Barris per millorar el servei
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.03.2021
Premsa TMB

TMB assumeix les línies d’autobús del nord de Nou Barris per millorar el servei

La gestió directa serà efectiva a partir del mes de maig i comportarà una reorganització de l’oferta per adequar-la a la demanda i als estàndards de qualitat del transport públic metropolità

Imatge
Identificació gràfica del servei a demanda en un minibús de TMB / Foto: Arxiu TMB
Identificació gràfica del servei a demanda en un minibús de TMB / Foto: Arxiu TMB
< >Identificació gràfica del servei a demanda en un minibús de TMB / Foto: Arxiu TMB
Identificació gràfica del servei a demanda en un minibús de TMB / Foto: Arxiu TMB

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) passarà a gestionar directament les línies d’autobús del sector nord del districte de Nou Barris a partir del proper mes de maig, després de deu anys de gestió indirecta, en una aposta per l’actualització i adequació del servei a la realitat de la demanda, l’evolució de la xarxa i els nivells de qualitat del conjunt del transport públic de Barcelona i la seva àrea.

Per assignació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, TMB és el titular de les línies d’autobús 80 (Plaça de la República - Vallbona per Via Júlia), 81 (Plaça de La República - Vallbona per les Roquetes), 82 (Plaça de Virrei Amat - Torre Baró) i 83 (Ciutat Meridiana - Torre Baró - Vallbona), que des del 2010 opera per contracte Sagalés i anteriorment havia gestionat Transports Lydia durant una vintena d’anys

Finalitzat el contracte i les successives pròrrogues, TMB assumirà directament, a partir del mes de maig del 2021, tot el servei d’autobús en els barris de Ciutat Meridiana, Torre Baró i Vallbona, una zona on actualment opera la línia diagonal d’alta freqüència D50 (Paral·lel - Ciutat Meridiana), les línies convencionals 62 (P. Catalunya - Ciutat Meridiana), 76 (Sant Genís - Ciutat Meridiana) i 97 (Pg. Fabra i Puig - Vallbona), i el transport a demanda de Torre Baró, conegut amb la marca El Meu Bus.

Proposta tècnica a debat

Per a la nova etapa del servei d’autobús a la zona nord de Nou Barris, l’Ajuntament de Barcelona i TMB han elaborat una proposta tècnica de reestructuració i redefinició de línies que comporta millorar els intervals de pas, connectar millor els barris entre si i amb la resta de la ciutat a través dels nodes d’intercanvi, evitar solapaments i potenciar els atributs de qualitat (accessibilitat, informació a l’usuari, resposta a incidències). La proposta té en compte els canvis experimentats en la mobilitat els últims anys arran de la implantació de la nova xarxa de bus, l’anàlisi tècnica de la mobilitat a la zona i l’èxit del servei de bus a demanda (més de 860 usuaris registrats i unes valoracions molt altes).

La proposta tècnica, que pròximament serà contrastada amb el territori en un procés participatiu liderat per l’Ajuntament de Barcelona, consisteix en la implantació de dues noves línies, l’extensió del bus a demanda i la millora de la línia convencional 62:

  • Nova línia 180 (Trinitat Nova - Vallbona), amb millors intervals que la 80 i la 81.
  • Nova línia 182 (Pl. de la República - Torre Baró), amb millors intervals que la 82.
  • Ampliació del servei de bus a demanda als sectors de Torre Baró Nord, Llerona-Balenyà i Vallbona Nord, i connexió directa amb l’intercanviador de Trinitat Nova, com a alternativa a la 83.
  • Millora dels intervals de la línia 62 amb un recorregut més adaptat a la demanda existent.
     

La reorganització del servei s’ha plantejat com una actualització necessària després de vint anys de la integració tarifària, i inclou també una millora de la infraestructura de parades.

Aquesta actuació dona resposta a les reivindicacions veïnals dels barris de la zona nord del districte de Nou Barris que reclamaven una millora de la mobilitat implementada fins ara en aquesta zona. Aquest oportunitat de canvi ha estat possible gràcies a l’anàlisi actualitzada de les necessitats sobre mobilitat de la zona i a l’èxit del bus a demanda impulsat pel Pla de Barris.

Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaConceptesServeiInstitucionsAjuntamentDistricteTMBLlocsBarcelonaNou BarrisServeiBusAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (206.71 KB)
Identificació gràfica del servei a demanda en un minibús de TMB / Foto: Arxiu TMB
Identificació gràfica del servei a demanda en un minibús de TMB / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (58.97 KB)

També et pot interessar...

  • Gairebé 50.000 viatgers han fet servir el bus a demanda de Torre Baró el primer any

Contingut relacionat

Estació metro Maragall / Foto: Pep Herrero (TMB)

Comencen les obres de millora del metro de Barcelona que obliguen a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport
La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Billie Eilish al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Vista general de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025 / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Així ha estat la trobada anual d'autobusos clàssics a Barcelona

Cultura i Oci
Gallery
Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons