Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Serveis mínims per a les aturades de quatre hores per torn del divendres 24 al metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.05.2019
Premsa TMB

Serveis mínims per a les aturades de quatre hores per torn del divendres 24 al metro

TMB lamenta els perjudicis que suporta la ciutadania i ressalta que està gestionant la problemàtica de l’amiant de manera activa i responsable, com ha reconegut l’autoritat laboral

Imatge
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
< >Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro

Amb motiu de la tercera i última jornada de les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro aquest mes de maig, el servei de metro es veurà afectat considerablement divendres vinent, dia 24, i no podrà garantir el dret a la mobilitat de la ciutadania en les franges de 6 a 10 del matí i de 16 a 20 de la tarda, de molt alta afluència, ni tampoc a la franja de nit, de les 21.35 a les 23.35 h, en què els intervals podran superar els 60 minuts.

L’aplicació del decret de serveis mínims del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies en aquestes franges donarà com a resultat una oferta d’aquest tipus:

  • Fins a les 6 h, de 10 a 16 h, de 20 a 21.35 h i de 23.35 al final (els últims trens surten de l’origen a les 2 de la matinada), circulació amb les freqüències habituals.
  • De 6 a 6.30 h (20%): intervals de 15-20 minuts a les línies convencionals i de 14-68 a les automàtiques.
  • De 6.30 a 9.30 h (40%): intervals de 6-10 minuts a les línies convencionals i de 14-27 a les automàtiques.
  • De 9.30 a 10 h (20%): intervals de 15-20 minuts a les línies convencionals i de 14-68 a les automàtiques.
  • De 16 a 20 h (40%): intervals de 7-11 minuts a les línies convencionals i de 14-31 a les automàtiques.
  • De 21.35 a 23.35 (20%): intervals de fins a 62 minuts a les línies convencionals i 55 a les automàtiques. En aquesta franja, donada l’amplitud dels intervals, els trens circularan segons un horari que es podrà consultar al web.

TMB adverteix que aquesta oferta de trens serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, raó per la qual recomana evitar si és possible els horaris de les aturades o buscar mitjans alternatius de desplaçament.

En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa. S’aplicaran, si cal, mesures per evitar riscos de seguretat, com ara regulacions de passatge en determinades andanes. La situació del servei i les possibles alteracions es podran seguir al llarg del dia al web de TMB i al perfil de Twitter @TMBinfo.

El funicular de Montjuïc circularà cada 25 minuts de 7.30 a 10 h i de 16 a 20 h, en comptes de cada 10 minuts. El telefèric de Montjuïc operarà en horari reduït, d’11 a 15 hores.

Una gestió diligent i validada per l’autoritat laboral

TMB lamenta els perjudicis que aquesta convocatòria ocasionarà a la ciutadania, que des del gener ja ha suportat set jornades de vagues parcials al metro. Les aturades resulten a més innecessàries, ja que l’empresa ha respost a la crisi dels materials amb contingut d’amiant d’una manera diligent i responsable, i està actuant d’acord amb la normativa de prevenció i salut laboral, segons ha considerat la Inspecció de Treball i Seguretat Social en l’anàlisi que ha fet per desestimar dues denúncies del comitè d’empresa.

La Direcció de TMB continua oberta al diàleg amb els representants dels treballadors i es referma en el seu compromís de gestionar la problemàtica de l’amiant amb el màxim rigor i transparència, garantint per sobre de tot la seguretat i la salut dels treballadors i dels usuaris del metro.

Tema
Transport
  • ConceptesLaboralServeiInstitucionsTMBServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: fmb_220519.pdf
Descarrega l’arxiu (131 KB)
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

  • Serveis mínims per a les aturades de dues hores per torn del dilluns 20 al metro

Contingut relacionat

La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació de la sala de simuladors. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obrirà la sala de simuladors de conducció a la ciutadania amb motiu dels actes de celebració del centenari de metro

Transport
Els corredors a la Diagonal en la passada edició de la prova / Foto: Cursa DiR - Guàrdia Urbana

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana 2025

Transport
Línia expres X3. /Foto: TMB

TMB estrenarà una nova línia exprés entre Paral·lel i l’Hospitalet la setmana vinent

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport

Últimes notícies

Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons