Header Top menu
Nou sistema d’informació a l’usuari amb més de 1.600 noves pantalles a la xarxa de bus
Els nous dispositius oferiran més informació, més visual i en temps real
El projecte s’emmarca en el programa de millora de la informació de servei a l’usuari evolucionant cap a nou sistema multicanal, més avançat digitalment i amb més prestacions per fer més fàcils els desplaçaments en bus
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha adquirit 1.670 pantalles ultrapanoràmiques de 29 polsades per augmentar la qualitat i la quantitat de la informació de servei, imprescindible per donar un bon servei de mobilitat. Així, es renova l’actual sistema de panells leds amb noves pantalles digitals per donar una informació més clara i útil, actualitzada en temps real, i incorporant altres aspectes com l’accessibilitat, la intermodalitat i les prestacions multicanal.
Actualment, ja porten aquestes noves pantalles 10 autobusos (4 estàndars i 6 articulats) i en els pròxims mesos es continuarà la instal·lació a la resta de la xarxa, mentre es van incorporant nous continguts més dinàmics, fins a tenir tota la flota amb les noves pantalles i tots els nous continguts el 2024. La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha afirmat que amb aquest nou sistema d’informació “es millora l’experiència client, amb una major qualitat del servei pel que fa a informació i accessibilitat”.
El projecte, executat conjuntament amb la implantació del sistema de videovigilància a bord dels autobusos i amb un valor aproximat de 10 milions d’euros, compta amb fons NextGenerationEU del pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la UE per impulsar les economies i recuperar-se de les conseqüències de la pandèmia.
El programa de millora de la informació de servei a l’usuari es desenvolupa en tres grans eixos:
- La modernització dels canals d’informació: passant en aquest cas de tecnologia LED a tecnologia digital.
- Informació en temps real: visió del termòmetre de la línia, temps de pas a les àrees d’intercanvi i millores en accessibilitat. En aquest apartat s’inclouen altres línies de treball com la informació de l’estat dels ascensors de metro -que ja està implementada en els nostres canals digitals-, informació de l’estat de les rampes dels autobusos i integració dels sistemes operacionals amb els sistemes d’informació a l’usuari.
- Optimització de la gestió de continguts amb informació de les alteracions tant planificades com imprevistes.
Procés participatiu
El projecte, que ha estat fruit d'una col·laboració entre els departaments interns de negoci de bus, d’experiència de client, tecnologia, accessibilitat, Informació a client i màrqueting, permet doncs ampliar la informació de què pot disposar el ciutadà optimitzant així els temps de desplaçament. També s’ha comptat amb la participació de diferents grups d’usuaris, per així conèixer les seves necessitats i validar les propostes d’informació inicials fins a arribar als continguts que s’implementen en les noves pantalles.
Licitació i adjudicació
El projecte forma part del contracte de licitació pública que es va adjudicar a l’empresa Grupo Mecánica del Vuelo Sistemas S.A.U. (GMV) per a la instal·lació de sistemes d’informació i videovigilància a bord del bus amb l’objectiu de renovar l’actual sistema d’informació, donar informació en línia i actualitzada en temps real i disposar d’un sistema de videovigilància embarcada al bus i integrada des del Centre de Control de Bus.
- Altres temesInnovacióConceptesInformació al clientServeiTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2023