Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Els metros de Barcelona i Bilbao contracten a Gas Natural Fenosa l'electricitat del 2013
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
21.12.2012
Premsa TMB

Els metros de Barcelona i Bilbao contracten a Gas Natural Fenosa l'electricitat del 2013

Imatge
Media Name: 017-generica-metro-andana.jpg
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB

Les xarxes de metro de Barcelona i Bilbao i el tramvia de Múrcia rebran el 2013 el subministrament d'energia elèctrica d'alta tensió proporcionat per Gas Natural Comercialitzadora, SA, filial de Gas Natural Fenosa, que ha resultat guanyadora de la licitació convocada conjuntament per les empreses operadores Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Metro Bilbao SA  i Tranvía de Múrcia, SA . Entre les tres xarxes consumiran uns 350 gigawatts hora (GWh) els propers dotze mesos, per un import estimat proper als 24 milions d'euros màs la tarifa regulada que cada empresa liquida al seu distribuïdor.

Un total de 12 empreses comercialitzadores del sector elèctric van ser convidades a participar en la licitació, set de les quals van presentar oferta. En el tram final del procediment negociat, van despuntar com a millors les propostes d'Endesa Energía, HC-Naturgas i Gas Natural Fenosa, que va ser l'escollida pel fet de ser econòmicament màs avantatjosa.

El nou contracte de subministrament, que entrarà en vigor l'1 de gener de 2013, tà com a característica l'elevada flexibilitat per tancar posicions a preu fix, sigui de manera parcial o per a tot el subministrament.

Licitació conjunta, gestió independent

Per segon any, els metros de Barcelona i Bilbao, als quals s'ha sumat aquesta vegada Tranvía de Múrcia, han licitat conjuntament el subministrament de l'energia elèctrica, com una fórmula per aconseguir millors condicions de contractació, en el marc dels esforços de les empreses públiques i concessionàries per minorar costos i optimitzar recursos. No obstant això, cada empresa ha de gestionar de manera independent el seu contracte.

El consum elèctric de la xarxa de metro de TMB a Barcelona ascendeix a uns 270 gigawatts hora anuals, el de la xarxa de metro de Bilbao a 75 gigawatts hora i el del tramvia murcià a 5 gigawatts hora, tambà anuals. La suma de les tres, 350 gigawatts hora, às un 4% inferior a l'anterior contractació, fruit de les accions d'eficiència energètica dels gestors del transport públic.

Al metro de Barcelona, aquesta às l'energia necessària per moure els trens (en circulen 138 simultàniament a l'hora punta del matí), il·luminar les 141 estacions i fer funcionar els 375 ascensors, les 600 escales mecàniques i passadissos mòbils, i les 600 màquines de venda de bitllets, entre altres instal·lacions.

La xarxa de metro de TMB consta de vuit línies que sumen 102,6 quilòmetres de longitud, i el 2011 va registrar 389 milions d'validacions.

Tema
Transport
  • ConceptesEconomiaEnergiaInstitucionsAltres operadorsTMBAnys2013
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: 017-generica-metro-andana.jpg
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (190.37 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de la Festa de la Bicicleta / Foto: web de l'Ajuntament de Barcelona

Afectacions a les línies d'autobús per la Festa de la Bici i la Bicicletada Barcelona 2023

Transport
Imatge
El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, durant la seva intervenció a la darrera jornada de la UIT Congrès 2023. /FOTO: PEP HERRERO (TMB). /Foto: TMB

L’estand de TMB al congrés de la UITP situa Barcelona a l’epicentre del transport públic

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Beyoncé a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Imatge
Imatge de la campanya de la UITP. /Foto: UITP

TMB s'adhereix a la declaració de Barcelona en el marc del congrés de la UITP

Transport

Últimes notícies

Imatge
Estand TMB a UITP congrès. /FOTO: TMB

TMB es consolida en el taulell internacional del transport públic durant el congrés de la UITP

Empresa
Imatge
Santiago Torres durant la seva ponència / Foto:TMB

Els comitès tècnics i la 28a conferència d’Alamys es reuneixen a Barcelona

Empresa
La nova secretaria general d'ALAMYS i directora financera de TMB, Lola Bravo

TMB incrementa la seva presència internacional amb nous càrrecs a ATUC i ALAMYS

Empresa
Imatge
Una visita durant els dies del congrés de la UITP al Centre de Control de Metro a la Sagrera / Foto: TMB

Les visites internacionals a TMB, un punt fort del congrés de la UITP

Empresa
CatalanCatalan
CatalanCatalanArabicArabicEnglishEnglishFrenchFrenchGermanGermanItalianItalianRussianRussianSpanishSpanish

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons