Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La línia 5 de metro recupera la normalitat després de les obres d’aquest estiu al tram Cornellà Centre - Collblanc
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
01.09.2024
Premsa TMB

La línia 5 de metro recupera la normalitat després de les obres d’aquest estiu al tram Cornellà Centre - Collblanc

A partir de dilluns 2 de setembre la línia funcionarà en tot el seu recorregut, un cop finalitzats, en el termini previst, els treballs de millora que ha realitzat TMB i que han costat 16 milions d’euros. 

Les obres han permès renovar 5 km de via reduint les vibracions en aquest tram, millorant l’accessibilitat i incrementant la capacitat de transport de la línia per on circularà un tren més a partir de demà. 

Imatge
Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB
Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB
< >Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB

Demà dilluns, 2 de setembre, a les 5 del matí, s’iniciarà el servei a la línia 5 de metro amb normalitat, sense el tall que afectava el tram entre Cornellà Centre i Collblanc. L’obra, realitzada per Metro i que ha requerit una inversió de 16 milions d’euros, ha permès reduir les vibracions en aquest tram, millorar l’accessibilitat i incrementar la capacitat de transport de la línia, per on circularà un tren més des de demà. Amb la reobertura demà del tram afectat de l’L5, quedaran normalitzades totes les línies on s’han fet obres aquest estiu: L2, L4 i L10 Nord.

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet ha volgut destacar la important inversió realitzada per TMB en aquesta obra, “necessària per actualitzar una infraestructura de via que havia arribat al final de la seva vida útil”. Bonet ha explicat també que les “diferents actuacions executades a la zona de vies han permès reduir les vibracions que provocaven molèsties als veïns; el recrescut d’andanes ha millorat l’accessibilitat a l’estació Cornellà Centre; i la instal·lació de la nova agulla tipus bretelle permet augmentar el nombre de trens que circulen per aquesta línia”.

Una obra a termini i sense incidències

Entre els treballs que s’hi han fet destaca la renovació integral de 5 quilòmetres de via (de Cornellà Centre a Collblanc) que havia arribat al final de la seva vida útil. Amb aquesta actuació s’ha millorat la fiabilitat de la línia, ha augmentat el confort dels usuaris durant el viatge i s’han reduït les vibracions per l’ús de la infraestructura en aquest tram. A més, a Cornellà Centre s’ha instal·lat una agulla del tipus bretelle que millorarà la capacitat de la línia, ja que permet reduir el temps d’atur quan hi hagi alguna incidència, i incrementa la capacitat de transport de l’L5: de moment, ja circularà un més a partir d’aquest mes de setembre. També s’ha aprofitat per fer un recrescut d’andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat de l’estació. 

A les obres realitzades a l’L5, entre Cornellà Centre i Collblanc, s’han renovat 3,6 quilòmetres de via doble i s’han substituït 6.500 metres cúbics de balast per formigó. També s’han instal·lat 14.400 metres lineals de carril d’acer, amb un total de 618 soldadures elèctriques i 243 aluminotèrmiques, i que s’han subjectat amb 24.000 fixacions antivibratòries sobre la plataforma de formigó. Finalment, s’ha modificat part de la catenària i s’han renovat dos pous de ventilació de túnel.

Els treballs s’han desenvolupat sense cap incidència destacada i tant el metro com la trentena d’autobusos especials que han servit les dues llançadores substitutòries han absorbit amb normalitat les necessitats de mobilitat del tram afectat. La complexa obra s’ha realitzat complint els calendaris previstos, aconseguint així que la línia 5 de metro doni servei totalment abans que comenci el període escolar, tal com estava programat.

Laia Bonet ha agraït a la ciutadania la comprensió demostrada per les inconveniències que han suposat els talls d’aquest estiu a la xarxa de metro i “que han obligat a modificar les rutines de desplaçament  de milers d’usuaris i usuàries. Bonet ha recordat que era necessari fer els talls en aquesta època de l’any en què baixa la mobilitat laboral i escolar”.

Informació i alternatives de transport al tall

La xarxa de metro era  la principal alternativa per a la mobilitat en el tram afectat per les obres, en especial l'L1, i també el servei de Rodalies a Cornellà i l’Hospitalet. Per aquest motiu, els dos serveis especials d’autobusos que s’han habilitat connectaven les estacions afectades amb aquests dos serveis ferroviaris. Els busos de la llançadora 1 (Cornellà Centre - Collblanc) han circulat a una freqüència de 4 minuts aproximadament en hora punta, i ha comptat amb fins a 26 autobusos articulats, el màxim possible. La segona llançadora (Can Vidalet - Can Serra) també ha circulat amb una freqüència de 4 minuts i amb 3 autobusos estàndards. 

Les setmanes prèvies al tall es van dur a terme campanyes per informar la ciutadania, que van incloure la presència d’informadors que repartien fulletons i informaven els usuaris a les estacions, els llocs més rellevants de la línia i les parades del bus llançadora, en el moment de començar les obres. Entre d’altes mesures també es van fer actualitzacions al  planificador de viatge Vull Anar de TMB, per tal de maximitzar la consulta d’opcions alternatives de transport al tall. També s’ha fet difusió de la campanya informativa a través de la megafonia, les pantalles d’informació de metro i bus, el web corporatiu, la TMB App i les xarxes socials de TMB. També s’ha informat amb cartelleria i senyalització estàtica a les estacions afectades i als enllaços, i els punts on es van habilitar els busos substitutoris.

Tema
Transport
  • ConceptesInformació al clientMobilitatObresServeiInfraestructuraViesInstitucionsTMBLlocsCan BoixeresCan VidaletCollblancCornellà CentreErnest LluchGavarraPubilla CasesSant IldefonsServeiL5MetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en pdf.
Descarrega l’arxiu (130.56 KB)
La nova agulla del tipus bretelle instal·lada a Cornellà Centre / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (273.4 KB)
S'han renovat integralment 5 km de via al tram Cornellà Centre - Collblanc, aquí a Pubilla Cases en un moment de les obres / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (268.58 KB)
L’obra realitzada per Metro ha requerit una inversió de 16 milions d’euros / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (2.68 MB)
Entre les actuacions, s'ha aprofitat per fer un recrescut d’andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat de l’estació / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (1.97 MB)
Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (2.71 MB)
Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (38.95 KB)

També et pot interessar...

  • Les obres de l’L5 de metro avancen al ritme previst

  • El metro de Barcelona farà obres de millora a quatre línies aquest estiu que obligaran a fer talls parcials del servei

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons