Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. L’exposició ‘Menja, Actua, Impacta’ Promou L’alimentació Saludable i Sostenible Al Metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.01.2022
Premsa TMB

L’exposició ‘Menja, actua, impacta’ promou l’alimentació saludable i sostenible al metro

La mostra de l'Espai Mercè Sala, fruit de la col·laboració entre TMB i Fundesplai, és una invitació a transformar la societat mitjançant el canvi de mentalitats i hàbits personals

Imatge
La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el director de Fundesplai, Josep Gassó, en la inauguració / Foto: Pep Herrero (TMB)
La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el director de Fundesplai, Josep Gassó, en la inauguració / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el director de Fundesplai, Josep Gassó, en la inauguració / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Espai Mercè Sala, la sala d’exposicions del metro de l’estació de Diagonal, acull Menja actua, impacta, un recorregut en imatges per descobrir que menjant podem canviar el món i que ens presenta cinc grans reptes per afrontar si volem aconseguir una alimentació saludable i sostenible.

Aquesta mostra, que ha estat inaugurada avui per la presidenta de TMB, Laia Bonet, i el director de la Fundació Fundesplai, Josep Gassó, és una part del primer projecte de Demà, una organització impulsada per Fundesplai i altres entitats, que vol ser un espai d’activació i transformació personal i col·lectiu. Els dos grans eixos de Demà són la sostenibilitat i la convivència.

Menja, actua, impacta és un projecte format per quatre grans pilars: una exposició de 1.500 metres quadrats sobre alimentació sostenible i saludable, visitable a la seu de Fundesplai al Prat de Llobregat (metro Parc Nou), un programa educatiu, un programa digital amb un gran nombre de continguts divulgatius i un ampli programa d’esdeveniments, xerrades, cursos i tallers. L’objectiu final és contribuir a un canvi de mentalitat col·lectiva necessari per transformar l’actual sistema alimentari en un altre que asseguri un futur saludable. 

L’espai expositiu és innovador, immersiu i estimulant. Proposa un viatge local i global pel sistema alimentari. L’exposició ens convida a mobilitzar-nos i comprometre’ns per millorar les opcions alimentàries per un demà més saludable, just i sostenible.

El projecte educatiu proposa des de l’experiència lúdica potenciar les competències i habilitats al voltant de l’alimentació sostenible i saludable. Les activitats s’han segmentat per franges d’edat per arribar així a infants i joves.

En l’acte d’inauguració, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat la importància d’iniciatives com aquesta: “Hem de ser conscients dels impactes que genera l’alimentació en la nostra salut i en el planeta. Què mengem, com mengem i com impacta en la sostenibilitat. Aquesta reflexió és el que hi ha al darrere d’aquest projecte tan ric i del qual mostrem una petita part a l’Espai Mercè Sala. Volem que les persones que el vegin s’enamorin de tot el projecte proposat per Fundació Fundesplai”.

A la presentació també hi han intervingut el director de la Fundació Fundesplai, Josep Gassó, i el comissari de la mostra, Carles Xifra. La mostra s’integra en el programa d’activitats de la Capitalitat Mundial de l’Alimentació Sostenible que ha ostentat la ciutat de Barcelona durant l’any 2021.

L’exposició Menja, actua, impacta, es pot veure fins a l’abril a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal, de dilluns a divendres de 10 a 20 h. L’entrada és gratuïta.

Imatge
La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el director de Fundesplai, Josep Gassó, en la inauguració / Foto: Pep Herrero (TMB)
La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el director de Fundesplai, Josep Gassó, en la inauguració / Foto: Pep Herrero (TMB)
>La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el director de Fundesplai, Josep Gassó, en la inauguració / Foto: Pep Herrero (TMB)

La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el director de Fundesplai, Josep Gassó, en la inauguració d'avui / Foto: Pep Herrero (TMB)

Tema
Societat
  • InstitucionsAltresTMBLlocsEspai Mercè SalaAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (151.42 KB)
La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el director de Fundesplai, Josep Gassó, en la inauguració / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (40.15 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
La bandera inclusiva llueix a l'estació de metro d'Universitat L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'estació de metro d'Universitat s'acoloreix per celebrar la diversitat

Societat
Entrega de la recaptació a AFANOC. /Foto: TMB

La cronoescalada solidària al metro recapta més de 30.000 euros per col·laborar amb les famílies d’infants i joves amb càncer

Societat
Imatge
Detall panell instal·lat a l'estació de metro de Canyelles / Foto: Escola Deià

TMB i l'Escola d'Art Deià inauguren el projecte d'accessibilitat "Acostem Torre Baró" a l'estació de metro de Canyelles

Societat
La directora de l'àrea per a les persones, Nazaret González, rep el guardó. /Foto: TMB

TMB rep un reconeixement com a empresa saludable i sostenible per la seva gestió del benestar laboral

Societat

Últimes notícies

Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Don Omar a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport
Les noves pantalles digitals arriben a més del 50% de les estacions de les línies convencionals de la xarxa de metro / Foto: TMB

TMB prolongarà una hora el servei de metro per la final del mundial de futbol

Transport
Sota el lema "L'Orgull de les nostres vides. Fer anys, acompanyant-nos, és créixer", arrancava dissabte passat a les sis de la tarda la multitudinària desfilada de carrosses del Pride Barcelona 2023 / Fotos: Pep Herrero (TMB)

Recomanacions de mobilitat per a la Manifestació de l’Orgull LGTBI, a la qual participa activament TMB

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons