Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. L’Espai Mercè Sala Acull La Mostra ‘La Nueva Era’, Una Reflexió Sobre Diversitat i Identitat de Gènere
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.07.2021
Premsa TMB

L’Espai Mercè Sala acull la mostra ‘La nueva era’, una reflexió sobre diversitat i identitat de gènere

Són 22 fotografies de Jordi Otix realitzades a tres models protagonistes. Les imatges conviden a reflexionar entorn a la realitat de la diversitat humana

Imatge
La model Groupie D posa davant d'una fotografia seva que s'exposa a la mostra 'La nueva era' a l'Espai Mercè Sala / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La model Groupie D posa davant d'una fotografia seva que s'exposa a la mostra 'La nueva era' a l'Espai Mercè Sala / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >La model Groupie D posa davant d'una fotografia seva que s'exposa a la mostra 'La nueva era' a l'Espai Mercè Sala / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La model Groupie D posa davant d'una fotografia seva que s'exposa a la mostra 'La nueva era' a l'Espai Mercè Sala / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

L’Espai Mercè Sala, la sala d’exposicions del metro de l’estació de Diagonal, acull La nueva era, una mostra fotogràfica que reflexiona sobre la diversitat i la identitat de gènere. El fotògraf Jordi Otix ens acosta amb la seva obra una mirada centrada en l’art com a eina transformadora i ens mostra que l’equilibri es troba en la nostra diversitat.

En l’acte de inauguració d'aquest matí, la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Rosa Alarcón, ha destacat que des de la companyia “apostem molt clarament per la diversitat en aquesta ‘nova era’ –que dóna títol a l’exposició- que estem vivint actualment, la diversitat és el que ens ajuda a tirar endavant i aquesta exposició és una mostra”. També ha participat a l’acte el fotògraf Jordi Otix, autor de les imatges que formen l’exposició, que ha fet èmfasi en la rellevància del projecte artístic: “Hem volgut fer una feina de visibilització, d’empoderament, de consciència i de llibertat d’aquest col·lectiu tant castigat sobretot a nivell de drets humans. No hi ha res més important que la llibertat de ser, d’expressar-te tal i com et sents a cada moment i és molt important potenciar-ho”.

La proposta comissariada pel Berdache Gender Art Festival amb la coordinació de Karakter Studio és una realitat gràcies a la col·laboració de la Fundació TMB, Trànsit Projectes, Pride Barcelona, Casa Batlló Gaudí Barcelona i EGM Quality Image.   

L’exposició està formada per un conjunt de 22 fotografies artístiques de Jordi Otix de tres models protagonistes que pretenen convidar a la reflexió entorn a la realitat de les persones diverses per raó d’orientació sexual i identitat de gènere. Les imatges, algunes de les quals mostren cossos nus, tenen com a objectiu conscienciar envers el respecte pels altres, la igualtat d’oportunitats i la no discriminació. Els tres models protagonistes de les fotografies són el Ricardo Domínguez, l’Amanda Araújo i Groupie D, i tots tres tenen una història.

El Ricardo va néixer a Cali (Colòmbia) i viu a Barcelona des del 2017. És model, actor i performer i li agradaria que la diversitat fos la tendència majoritària i que no es jutgés la gent que es troba fora de la norma. El fotògraf va captar les imatges espontàniament en moments compartits amb el Ricardo.

L’Amanda va néixer al nord-est del Brasil i viu a Barcelona també des del 2017. És artista, activista i ha participat a la popular sèrie La Veneno. Li agradaria que hi hagués una reparació històrica en relació amb el gènere. Creu que el gènere és una construcció social i que la transfòbia és un fet institucional i estructural. Les seves fotografies mostren el seu vessant més activista.

Groupie D va néixer a São Gabriel (Brasil) i va arribar a Barcelona el 2018. El primer any a Catalunya es va dedicar al treball sexual i ara viu del seu ofici de model de publicitat. No creu en el gènere, pensa que és la invenció d’una societat incapaç d’entendre la diversitat del món. Les seves fotos es van fer en un moment d’autoconeixement molt profund.

L’exposició es pot veure fins a finals de setembre a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal, de dilluns a divendres de 10 a 20 h. L’entrada és gratuïta.

Tema
Cultura i Oci
  • ConceptesComunicacióCulturalInstitucionsAltresTMBLlocsDiagonalEspai Mercè SalaServeiMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (289.52 KB)
La model Groupie D posa davant d'una fotografia seva que s'exposa a la mostra 'La nueva era' a l'Espai Mercè Sala / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La model Groupie D posa davant d'una fotografia seva que s'exposa a la mostra 'La nueva era' a l'Espai Mercè Sala / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (39.85 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
L'L5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok / Imatge: TMB

La línia 5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok

Cultura i Oci
Imatge
La banda tribut God Save The Queen en un moment de la seva actuació a l'estació d'Universitat / Foto: Marta Espinosa (TMB)

Tribut musical a Queen al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Un moment de la representació / Font: TMB

TMB tanca el Mes de la Diversitat amb l’obra de teatre interactiu “La Sala d’Espera” al metro d'Universitat

Cultura i Oci
Cartell de La Nit dels Museus 2026 / Imatge: web oficial

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2026 i se suma obrint l’Espai Mercè Sala a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci

Últimes notícies

Les noves pantalles digitals arriben a més del 50% de les estacions de les línies convencionals de la xarxa de metro / Foto: TMB

TMB prolongarà una hora el servei de metro per la final del mundial de futbol

Transport
Sota el lema "L'Orgull de les nostres vides. Fer anys, acompanyant-nos, és créixer", arrancava dissabte passat a les sis de la tarda la multitudinària desfilada de carrosses del Pride Barcelona 2023 / Fotos: Pep Herrero (TMB)

Recomanacions de mobilitat per a la Manifestació de l’Orgull LGTBI, a la qual participa activament TMB

Transport
Les entitats col·laboradores en la nova guia en lectura fàcil per viajar en metro / Foto: Pep Herrero  (TMB)

TMB presenta una nova guia en lectura fàcil per viatjar en metro

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Feid al Palau Sant Jordi

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons