Header Top menu
Interrupció parcial del servei de metro a les línies L5 i L3, de l'11 al 13 de juny
El servei de metro quedarà interromput el cap de setmana dels dies 11, 12 i 13 de juny, en un tram de la L5 i un altre de la L3, a conseqüència dels treballs de millora de la xarxa que s'hi duran a terme. Els usuaris disposaran de diverses alternatives de transport, mitjançant altres línies ferroviàries o d'autobusos. Concretament, les afectacions del servei seran:
- L5. Collblanc - Diagonal: el servei quedarà interromput entre aquestes estacions del dissabte 11 al dilluns 13 de juny (tots dos inclosos). Això permetrà modificar l'enclavament de Sants Estació, que gestiona la circulació de trens en aquest sector de la línia.
- L3. Zona Universitària - Maria Cristina: els trens no circularan en aquest tram els mateixos dies, de l'11 al 13 de juny, per poder renovar el dispositiu de canvi de via a Zona Universitària.
La suspensió del servei s'ha planificat tenint en compte especialment la voluntat de minimitzar les afectacions als viatgers, de manera que es durà a terme en dies de baixa demanda de mobilitat urbana, en un cap de setmana que es prolonga amb un festiu màs, el dilluns de Pasqua Granada.
L5: interrupció entre Collblanc i Diagonal durant tres dies
D'una banda, el servei de metro quedarà interromput a la L5 en el tram entre les estacions de Collblanc i Diagonal, des de l'inici del servei del dissabte 11 de juny i fins al final del dilluns 13 de juny.
Per minimitzar molèsties, se senyalitzaran les alternatives de transport públic recomanades, que donaran prioritat a l'ús de la resta de línies de metro, Rodalies, Trambaix i autobusos existents. En aquest sentit, especialment es recomana utilitzar:
- L1 per arribar o sortir de Plaça de Sants i el seu entorn
- L3 per arribar o sortir de Sants Estació, connectar amb l'estació ferroviària i l'estació d'autobusos
- Línies R1 i R4 de Rodalies de Catalunya per a les persones que viatgen entre Cornellà de Llobregat i Barcelona o a la inversa, a travàs dels enllaços de l'Hospitalet, Sants, Catalunya, Passeig de Gràcia, Arc de Triomf, La Sagrera - Meridiana i Sant Andreu Arenal.
Tanmateix, per arribar a l'entorn de les estacions de metro afectades, s'habilitarà un servei especial d'autobusos amb origen a Collblanc i Diagonal i parada a cada una de les estacions fora de servei (Badal, Plaça de Sants, Sants Estació, Entença i Hospital Clínic), amb el mateix horari del metro. La resta de la L5, dividida en dos sectors, un entre Cornellà Centre i Collblanc i l'altre entre Diagonal i Vall d'Hebron, funcionarà amb normalitat.
Modernització de la tecnologia per al control de la circulació de trens
La suspensió del servei permetrà la instal·lació del nou enclavament (equip electrònic de gestió de la circulació ferroviària) de Sants Estació, en el marc d'una actuació més àmplia que el Departament de Territori i Sostenibilitat està duent a terme per modernitzar la tecnologia i els sistemes de senyalització i localització dels trens a la L5, amb un pressupost global de 14,8 milions d'euros. Així, amb el canvi d'equips a Sants es culmina la substitució dels enclavaments prevista en aquests línia, per millorar la seva capacitat i la seguretat en la circulació.
L3. Interrupció entre Zona Universitària i Maria Cristina
D'altra banda, a la L3 no circularan trens durant els mateixos tres dies, de l'11 al 13 de juny, entre les estacions de Zona Universitària i Maria Cristina, a l'extrem est de la línia. Els desplaçaments en aquest tram, que inclou una única estació intermèdia, la de Palau Reial, es podran fer mitjançant el transbordament a les línies d'autobusos regulars 7, 33, 67, 74 i 75, així com a les línies de tramvia que circulen per la Diagonal, que en conjunt oferiran intervals de pas semblants als del metro. De nit, a partir de les 22.45 h, hi ha a més l'opció del NitBus N12.
Nou aparell de via a Zona Universitària
La interrupció del servei és necessària per substituir un aparell de via situat a la cua de maniobres de Zona Universitària i que às utilitzat per fer el canvi de sentit dels trens al final del recorregut de la línia. Aquest aparell ha arribat al final de la seva vida útil i TMB el substitueix per un de tecnologia més avançada, amb un cost de 218.000 euros.
- ConceptesObresServeiInfraestructuraViesInstitucionsGeneralitatTMBLlocsSants EstacióZona UniversitàriaServeiL5MetroAnys2011