Header Top menu
Firmat el contracte TMB-Caetano per al subministrament de vuit autobusos d'hidrogen
Seran de tecnologia punta, carrosseria lleugera d'alumini, frenat regeneratiu, autonomia de més de 400 quilòmetres i zero emissions
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Caetano Bus han signat telemàticament avui el contracte de subministrament de vuit autobusos elèctrics de pila de combustible propulsats per hidrogen, amb els quals Barcelona es posicionarà com a referent en l'aplicació d'aquesta tecnologia de zero emissions en el transport regular de viatgers d'una xarxa urbana a Espanya.
Per part de TMB ha signat el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, junt amb el director de la Xarxa d'Autobusos, Jacobo Kalitovics; i per part de Caetano Bus, Patrícia Vasconcelos, consellera delegada, i Gisela Passos, directora de Finances.
L'adquisició dels vuit vehicles elèctrics de pila de combustible forma part de l'opció estratègica de TMB de promoure l'ús dels gasos verds (hidrogen d'origen renovable, biogàs) en la modernització i ambientalització de la flota d'autobusos en la línia de reduir emissions i descarbonitzar el transport públic.
Els vuit autobusos adquirits per TMB seran de el model H2 City Gold LHD, de 12 metres de longitud i carrosseria d'alumini amb tres portes. El seu nucli tecnològic serà la pila de combustible, de la firma japonesa Toyota, de 60 quilowatts de potència nominal. El motor, de 180 kW de potència màxima, i la part electrònica els aportarà Siemens. Les bateries, de tecnologia LTO i 44 kW/h, emmagatzemaran l'energia generada per les frenades, de fins al 50%.
En servei el 2022
El fabricant estima per al H2 City Gold LHD un consum de menys de 9 quilos d'hidrogen cada 100 quilòmetres i una autonomia mínima de 400 quilòmetres amb els dipòsits de 37,5 quilos de capacitat plens. Arribaran a Barcelona al novembre de 2021 amb la previsió que s'incorporin al servei a principis de l'any 2022.
Els vehicles estaran assignats a el Centre Operatiu de Negoci de la Zona Franca i es proveiran d'hidrogen vehicular a la planta de recàrrega que es construirà al mateix polígon a partir del conveni subscrit per TMB i el Consorci de la Zona Franca el juny passat. La planta, la primera d'Espanya amb vocació pública, subministrarà uns 160 quilos diaris d'hidrogen d'origen renovable als vuit cotxes de TMB i prestarà servei també a altres empreses de l'entorn i a particulars. En l'actualitat, la construcció de la planta està en fase de licitació.
L'adquisició dels vuit vehicles d'hidrogen compta amb el suport de el programa europeu JIVE 2 de promoció dels vehicles de pila de combustible i zero emissions, cofinançat per la Unió Europea, en el qual participa TMB com a únic operador espanyol. El projecte s'impulsa amb la col·laboració de l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM).
Disseny proposat per als autobusos d'hidrogen de TMB / Render: Caetano Bus
- ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBServeiBusAnys2020