Header Top menu
Finalitzen les obres de recrescut de les andanes de Sants Estació L5 i Torrassa L1
Les actuacions redueixen el desnivell i la separació entre l’andana i el tren per millorar la seguretat, el confort i l’accessibilitat.
TMB avança en el seu pla d'accessibilitat universal i millora la seguretat i el flux de viatgers en dos punts neuràlgics de la xarxa de metro.
Aquest estiu Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha completat amb èxit els treballs de recrescut de les andanes de les estacions de Sants Estació de l’L5 i de Torrassa de l’L1 de metro. Aquesta intervenció s'emmarca en la prioritat estratègica de la companyia per oferir un transport públic accessible per a tota la ciutadania. L’objectiu principal del recrescut de les andanes és reduir la distància vertical i horitzontal entre el tren i la infraestructura. Amb aquesta millora s’eliminen els graons alts i els espais buits excessius, augmentant de manera considerable la seguretat durant la pujada i la baixada del tren.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat la importància d'aquesta actuació i ha subratllat que "TMB continua treballant per avançar cap a un metro més accessible, segur i inclusiu, amb actuacions que afavoreixen l’autonomia de les persones i milloren l’experiència de viatge del conjunt de la ciutadania”.
Aquesta obra beneficia directament les persones amb mobilitat reduïda, però també optimitza l'experiència de viatge de passatgers i passatgeres amb necessitats puntuals, com ara persones que transporten maletes —molt habituals en aquest intercanviador ferroviari—, cotxets de nadons o infants petits.
Balanç de la xarxa i inversió de futur
Amb la finalització d’aquestes dues estacions, el pla d'adaptació a les línies convencionals de metro continua avançant a bon ritme. Les 40 estacions de les línies automàtiques no requereixen aquesta intervenció, ja que es van dissenyar des de l'origen amb el recrescut executat i disposen de portes d’andana.
En l’actualitat, TMB compta amb una partida pressupostària anual específica de 900.000 euros destinada a aquesta finalitat, fet que permet executar el recrescut de dues estacions de metro cada any.
La selecció de les estacions es realitza seguint estrictes criteris tècnics de seguretat i accessibilitat. Així mateix, es prioritzen aquelles estacions que registren una alta demanda de passatge o que tenen característiques especials, com ara intercanviadors estratègics o zones que acullen grans esdeveniments. Després de finalitzar les actuacions a Sants Estació (L5) i Torrassa (L1), els equips tècnics avaluen les properes ubicacions que formaran part d’aquest pla de millora contínua de la xarxa de metro.


