Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La cotxera de Ponent de la xarxa de bus de TMB tanca avui les seves portes i trasllada l’activitat a la Zona Franca
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.01.2025
Premsa TMB

La cotxera de Ponent de la xarxa de bus de TMB tanca avui les seves portes i trasllada l’activitat a la Zona Franca

La instal·lació es veu afectada pel pla urbanístic Biopol-Gran Via i cessa les seves operacions després d’estar en actiu durant 23 anys i donar servei a 13 línies

El darrer bus que sortirà d’aquestes instal·lacions per donar servei ho farà avui abans de les 12 del migdia

Imatge
Darrer bus de la línia 65 (Plaça Espanya / El Prat) que ha sortit avui de la cotxera de Ponent / Foto:  Edu Pedrocchi (TMB)
Darrer bus de la línia 65 (Plaça Espanya / El Prat) que ha sortit avui de la cotxera de Ponent / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)
< >Darrer bus de la línia 65 (Plaça Espanya / El Prat) que ha sortit avui de la cotxera de Ponent / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Avui la cotxera de Ponent de bus de TMB tancarà les seves portes, de fet el darrer bus que sortirà d’aquestes instal·lacions per donar servei ho farà aquest migdia i demà, a les 00:48 hores, arribarà a la cotxera de Ponent el darrer autobús en servei d’aquesta instal·lació i que ha operat cobrint la línia 46 entre la Plaça Espanya i l'Aeroport. El darrer vehicle serà acomiadat pel personal que encara queda en una cotxera que a partir de demà, dilluns 13 de gener, trasllada tota la seva activitat a la Cotxera de la Zona Franca. 

Han estat gairebé 23 anys de servei ininterromput d’aquest espai que ara tanca perquè el Pla Director Urbanístic Biopol-Granvia de l’Hospitalet de Llobregat, que afecta la zona, va avançant. D’aquesta manera, i en un trasllat que es venia preparant els darrers anys, les 13 línies que operaven des de Ponent (13, 23, 46, 65, 70, 91, 107, 115, 125, V3, V11, D40 i la X2 Prat Xprés ) i que sumaven 21 milions de validacions l’any, passen ara a les instal·lacions de la Zona Franca. Actualment, a la cotxera de Ponent hi treballaven 450 persones i l'única excepció del trasllat serà per al personal d’Implantació i manteniment de tecnologia de Bus (IMTEC), que encara romandrà uns dies més a Ponent.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que el canvi, tot i obligat per les disposicions urbanístiques, beneficiarà les línies que ara es traslladen a la Zona Franca. La instal·lació, ha destacat, “és més àmplia, millor comunicada i està molt més preparada per seguir donant servei a les tecnologies zero emissions”. Bonet ha explicat que el canvi no afectarà de cap manera a les persones usuàries i que per al personal de TMB es tracta d’un moviment positiu “perquè l’espai de Zona Franca permetrà millorar les tasques organitzatives i les operatives internes que afecten les línies traslladades”. 

Des de 1960

Situada a l’Avinguda de la Gran Via, a cavall entre la Zona Franca i el terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat, la cotxera de Ponent va entrar en servei el 1960. El 2 de juny de 1976 va ser adquirida per Transportes de Barcelona i des de llavors hi hagué diversos intents de tancar-la, tot i que finalment va ser reoberta a principis de l’any 2002 amb una capacitat per 110 autobusos. Actualment, tenia una capacitat per a 124 vehicles i una superfície de 3.190 m². La instal·lació conté dos edificis, un de circular conegut com a “Planetarium”, i un altre conegut com a “Fènix”. Va ser la primera cotxera a obtenir la certificació de qualitat UNE-EN 13816, norma orientada a acostar la qualitat a la gestió del transport públic de passatgers, centrant-se en les necessitats i expectatives dels clients.

En el següent enllaç us podeu descarregar fotografies del darrer bus que ha sortit avui d'aquesta instal·lació per donar servei: https://we.tl/t-PY3CtJHi2k

 

 

Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaConceptesMobilitatOrganització empresaServeiInfraestructuraInstal·lacióInstitucionsTMBLlocsPonentServeiBusAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Darrer bus de la línia 65 (Plaça Espanya / El Prat) que ha sortit avui de la cotxera de Ponent / Foto:  Edu Pedrocchi (TMB)
Descarrega l’arxiu (4.51 MB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (126.1 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació de la línia X3. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa avui en servei la nova línia de bus exprés X3 entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona

Transport

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons