Header Top menu
La cotxera de Ponent de la xarxa de bus de TMB tanca avui les seves portes i trasllada l’activitat a la Zona Franca
La instal·lació es veu afectada pel pla urbanístic Biopol-Gran Via i cessa les seves operacions després d’estar en actiu durant 23 anys i donar servei a 13 línies
El darrer bus que sortirà d’aquestes instal·lacions per donar servei ho farà avui abans de les 12 del migdia
Avui la cotxera de Ponent de bus de TMB tancarà les seves portes, de fet el darrer bus que sortirà d’aquestes instal·lacions per donar servei ho farà aquest migdia i demà, a les 00:48 hores, arribarà a la cotxera de Ponent el darrer autobús en servei d’aquesta instal·lació i que ha operat cobrint la línia 65 entre la Plaça Espanya i El Prat. El darrer vehicle serà acomiadat pel personal que encara queda en una cotxera que a partir de demà, dilluns 13 de gener, trasllada tota la seva activitat a la Cotxera de la Zona Franca.
Han estat gairebé 23 anys de servei ininterromput d’aquest espai que ara tanca perquè el Pla Director Urbanístic Biopol-Granvia de l’Hospitalet de Llobregat, que afecta la zona, va avançant. D’aquesta manera, i en un trasllat que es venia preparant els darrers anys, les 13 línies que operaven des de Ponent (13, 23, 46, 65, 70, 91, 107, 115, 125, V3, V11, D40 i la X2 Prat Xprés ) i que sumaven 21 milions de validacions l’any, passen ara a les instal·lacions de la Zona Franca. Actualment, a la cotxera de Ponent hi treballaven 450 persones i l'única excepció del trasllat serà per al personal d’Implantació i manteniment de tecnologia de Bus (IMTEC), que encara romandrà uns dies més a Ponent.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que el canvi, tot i obligat per les disposicions urbanístiques, beneficiarà les línies que ara es traslladen a la Zona Franca. La instal·lació, ha destacat, “és més àmplia, millor comunicada i està molt més preparada per seguir donant servei a les tecnologies zero emissions”. Bonet ha explicat que el canvi no afectarà de cap manera a les persones usuàries i que per al personal de TMB es tracta d’un moviment positiu “perquè l’espai de Zona Franca permetrà millorar les tasques organitzatives i les operatives internes que afecten les línies traslladades”.
Des de 1960
Situada a l’Avinguda de la Gran Via, a cavall entre la Zona Franca i el terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat, la cotxera de Ponent va entrar en servei el 1960. El 2 de juny de 1976 va ser adquirida per Transportes de Barcelona i des de llavors hi hagué diversos intents de tancar-la, tot i que finalment va ser reoberta a principis de l’any 2002 amb una capacitat per 110 autobusos. Actualment, tenia una capacitat per a 124 vehicles i una superfície de 3.190 m². La instal·lació conté dos edificis, un de circular conegut com a “Planetarium”, i un altre conegut com a “Fènix”. Va ser la primera cotxera a obtenir la certificació de qualitat UNE-EN 13816, norma orientada a acostar la qualitat a la gestió del transport públic de passatgers, centrant-se en les necessitats i expectatives dels clients.
En el següent enllaç us podeu descarregar fotografies del darrer bus que ha sortit avui d'aquesta instal·lació per donar servei: https://we.tl/t-PY3CtJHi2k
- Altres temesEmpresaConceptesMobilitatOrganització empresaServeiInfraestructuraInstal·lacióInstitucionsTMBLlocsPonentServeiBusAnys2025