Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La cotxera de bus d’Horta estrena una planta fotovoltaica de grans dimensions
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.06.2024
Premsa TMB

La cotxera de bus d’Horta estrena una planta fotovoltaica de grans dimensions

La primera cotxera de bus de TMB que incorpora plaques fotovoltaiques disposa de 820 plaques solars que permetran cobrir el 56% del consum energètic diürn de la cotxera, reduir les emissions en gairebé 181 tones anuals de CO₂ i estalviar més de 155.000 euros a l’any.

Imatge
Plaques fotovoltaiques d'Horta. /FOTO: M.A. CUARTERO (TMB)
Plaques fotovoltaiques d'Horta. /FOTO: M.A. CUARTERO (TMB)
< >Plaques fotovoltaiques d'Horta. /FOTO: M.A. CUARTERO (TMB)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha posat en servei la planta fotovoltaica de la cotxera d’autobusos d’Horta, fent així un pas més per millorar l’eficiència i l’estalvi energètic. Aquesta instal·lació, gestionada per l’empresa REGENERA LEVANTE, S.L, consta de 820 plaques solars, repartides entre la coberta de l’edifici i la visera frontal, amb una superfície total de captació de 2.120 m². 

Amb aquesta planta fotovoltaica es cobrirà aproximadament el 56% del consum energètic diürn de la cotxera i el 22% del consum global (amb una energia anual produïda prevista de 663,6 MWh). A més, s’ha dissenyat per emmagatzemar en un futur l’energia sobrant en bateries, contribuint a reduir les emissions de CO₂ en gairebé 181 tones anuals. 

La presidenta de TMB, Laia Bonet ha posat en valor “el compromís ferm de TMB en l’ús d’energia renovable per tal que Barcelona i la seva àrea metropolitana es converteixin en generadors d’energia neta”. Bonet ha destacat que “aquesta planta és un exemple de com les energies renovables poder contribuir a un futur més sostenible” i ha detallat que “amb instal·lacions com aquesta no només estem reduint emissions sinó que també disminuïm la despesa econòmica”.

TMB, per tant, se suma a l’objectiu de la ciutat de Barcelona d’accelerar els pròxims anys la generació d’energia solar i multiplicar per cinc la potència fotovoltaica a la ciutat l’any 2030. Aquest és un dels àmbits a desenvolupar de l’Acord Climàtic de Barcelona, per ser ciutat neutra en carboni l’any 2030. 

És per aquest motiu que un dels eixos que estableix la Mesura de govern de l’Ajuntament de Barcelona per fer un salt d’escala en la generació fotovoltaica a la ciutat és reforçar el nombre d’instal·lacions en equipaments de la ciutat, municipals, però també de consorcis, ens participats o altres organismes públics.

El projecte de la cotxera d’Horta ha estat finançat amb una inversió de 447.149,11 € (IVA exclòs) i es preveu un estalvi econòmic anual de 155.142 €. 

Horta, una cotxera singular i integrada en el seu entorn

La cotxera d’Horta es va inaugurar el 19 de desembre del 2003 com un equipament de referència a nivell internacional per la seva integració en l’entorn i en matèria de sostenibilitat. Ubicada a la carretera d'Horta a Cerdanyola, a tocar de la Ronda de Dalt, està construïda a la falda sud de la serra de Collserola de manera que queda parcialment soterrada i coronada per un parc d'oci, una gran coberta enjardinada dotada d'una espectacular vista sobre la ciutat de Barcelona.

A més d'emprar la tecnologia més moderna i de la seva integració en l'entorn, la cotxera va ser dissenyada d'acord amb l'aposta per la sostenibilitat de TMB, per poder fer ús d'energies renovables i alternatives, minimitzar l'impacte ambiental, facilitar el reciclatge de l'aigua que s'utilitza per rentar els vehicles, etc., raons que la van convertir també en un referent internacional d'aquest tipus d'instal·lacions.

Més projectes per aconseguir un estalvi energètic, ambiental i econòmic

El Pla d’Eficiència Energètica i Estalvi de TMB contempla diferents actuacions innovadores a la xarxa de metro i bus com aquesta i que situen a l’empresa com a operador de transport públic pioner en polítiques de medi ambient. En aquest sentit, a la xarxa de metro, ja es disposa d’un total de 997 plaques fotovoltaiques a diferents centres de treball: Boixeres, Santa Eulàlia, Sagrera i Miramar. Això suposa generar una potència de 700,14 MWh/any.

Tema
Transport
  • InfraestructuraInstal·lacióInstitucionsAjuntamentTMBServeiBusAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Plaques fotovoltaiques d'Horta. /FOTO: M.A. CUARTERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (62.85 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (152.29 KB)
Plaques fotovoltaiques d'Horta. /FOTO: M.A. CUARTERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (315.83 KB)
Plaques fotovoltaiques d'Horta. /FOTO: M.A. CUARTERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (268.89 KB)
Plaques fotovoltaiques d'Horta. /FOTO: M.A. CUARTERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (398.32 KB)
Plaques fotovoltaiques d'Horta. /FOTO: M.A. CUARTERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (327.93 KB)
Plaques fotovoltaiques d'Horta. /FOTO: M.A. CUARTERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (126.86 KB)
Plaques fotovoltaiques d'Horta. /FOTO: M.A. CUARTERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (206.65 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons