Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Comença la instal·lació dels nous sistemes d’informació a l’usuari a les estacions de la xarxa de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.05.2024
Premsa TMB

Comença la instal·lació dels nous sistemes d’informació a l’usuari a les estacions de la xarxa de metro

Els tres primers dispositius estan ubicats a les estacions de Can Boixeres i Cornellà Centre, de l’L5, en forma de prova.

Els nous dispositius incorporen novetats en el format, són en color, i donaran més informació a banda del temps d’espera del següent tren. 

El desplegament serà progressiu i a finals de 2025 s’hauran col·locat un total de 770 pantalles digitals ubicades a les andanes i vestíbuls de les línies convencionals de metro.

Imatge
Nova pantalla que mostra el pas del proper tren a l'andana de Can Boixeres / Foto: Pep Herrero (TMB)
Nova pantalla que mostra el pas del proper tren a l'andana de Can Boixeres / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Nova pantalla que mostra el pas del proper tren a l'andana de Can Boixeres / Foto: Pep Herrero (TMB)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha iniciat un procés de renovació tecnològica de les pantalles d’informació al passatge a la xarxa de metro, els cartells lluminosos presents a les estacions de les línies convencionals que indiquen la previsió del temps d'arribada del pròxim tren. L’actualització d’aquests dispositius s’ha iniciat en fase de proves a dues estacions de la línia 5 de metro, Can Boixeres (a l’andana i al vestíbul) i Cornellà Centre (a l’andana). Des d’ara i fins a finals de l’any 2025 s’aniran instal·lant les 770 noves pantalles digitals a un total de 128 estacions (les línies automàtiques ja disposen de panells informatius digitals). El projecte té un cost de 5,2 milions d’euros i ha comptat amb finançament europeu.

Les noves pantalles incrementen el tipus de missatges que es poden difondre, milloren la llegibilitat i s’adapten a les necessitats del servei. En definitiva, podran emetre diferent tipologia de contingut, prioritzant sempre la informació de servei però incorporant contingut corporatiu i comercial. A més de l’hora, el sentit de pas de cada andana i el temps de pas dels dos propers trens, s’hi podrà conèixer si hi ha incidències o alteracions i, en un futur, l’ocupació dels diferents trens i la disponibilitat dels ascensors, entre altres informacions.

Nova tecnologia

Les 770 noves pantalles suposaran la renovació global dels actuals INP de LED presents a totes les línies convencionals (L1, L2, L3, L4, L5) i l’L11 situats a les andanes, vestíbuls i passadissos d’enllaç. En format panoràmic i TFT de tecnologia digital (1920 píxels x 540 píxels), la gran majoria de les noves pantalles tindran dimensions similars a les actuals de gairebé 50”, tot i que hi haurà algunes de 55” que es posaran en alguns vestíbuls. La distribució serà la següent: 531 pantalles de doble cara a les andanes, 199 pantalles d’una cara i 40 TFTs que seran els més grans (55”). 

Les pantalles amb tecnologia digital fan un gran salt pel que fa a la presentació, ja que les anteriors tenen moltes limitacions quant al format. Els nous dispositius aporten nous formats d’informació, més visibles i en color que milloren la resolució, la visibilitat i llegibilitat, donen més informació i són dobles, en el cas de les andanes -ja que estan penjades del sostre i així es poden veure per ambdós costats- i simples en el cas de vestíbuls i passadissos, ja que s’instal·len a la paret. 

Les informacions seran més comprensibles ja que s’incorporaran pictogrames que ajuden a descodificar ràpidament els missatge (símbol de l’ascensor, la icona de perill per anunciar obres o avaria, els símbols en color de les línies de metro...). A més, en aquestes pantalles se suma un element molt important, el color, per ajudar al contrast en la lectura (negre sobre fons blanc, negre sobre fons groc...), el codi de color facilita la comprensió dels missatges (per exemple, el fons groc s’associa a les alteracions i incidències i així destaquen de la resta d’informacions, el blau serà per a les obligacions i el verd per a les recomanacions). El disseny de les pantalles empra la tipografia corporativa Helvetica que uneix tots els serveis de la identitat de TMB i s’ha creat una integració gràfica que compleix els requisits de senyalització i accessibilitat universal.   

Finançament europeu

El projecte, que compta amb finançament del Ministeri de Transport (MITMA) i de Fons Europeus, neix de la necessitat d’evolucionar el sistema d’informació a l’usuari a tota la xarxa de metro amb l’objectiu clar de millorar la qualitat de la informació a l’usuari adaptant-se a les seves necessitats i expectatives. En aquest sentit, aquest no és l’únic sistema d’informació al client que està actualitzant TMB a les seves xarxes, també s’hi sumen altres projectes similars com les pantalles dinàmiques a l’interior dels nous trens o les de l’interior dels autobusos.

El projecte completat forma part del contracte de licitació amb la UTE ADMIRA-DOVER per a la instal·lació de pantalles amb l’objectiu de renovar l’actual sistema d’informació a l’usuari present a la xarxa del metro de Barcelona. Tot el projecte té un pressupost de 5,2 M € i compta amb fons provinents del Pla NextGenerationEU inclòs en el Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la UE.
 

Imatge
Fons europeus Next Generation
Tema
Innovació
  • Altres temesTransportConceptesInformació al clientInnovacióTecnologiaUsuarisInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresTMBLlocsCan BoixeresCornellà CentreServeiMetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nova pantalla que mostra el pas del proper tren a l'andana de Can Boixeres / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (4.05 MB)
Nova pantalla que mostra el pas del proper tren a l'andana de Can Boixeres / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (4.44 MB)
Nova pantalla que mostra el pas del proper tren a l'andana de Can Boixeres / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (4.86 MB)
Nova pantalla que mostra el pas del proper tren a l'andana de Can Boixeres / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (3.9 MB)
Nova pantalla instal·lada al vestíbul de l'estació de Can Boixeres L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (3.75 MB)
Nova pantalla instal·lada al vestíbul de l'estació de Can Boixeres L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (3.79 MB)
Nota de premsa en pdf.
Descarrega l’arxiu (162.3 KB)
Nova pantalla que mostra el pas del proper tren a l'andana de Can Boixeres / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (188.41 KB)
Fons europeus Next Generation
Descarrega l’arxiu (62.76 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons