Header Top menu
Comença el 12è Concurs de Relats Curts de TMB amb motiu de la diada de Sant Jordi
Els participants tenen fins al 9 d'abril per optar a guanyar en les tres categories, dues d'elles vinculades a les xarxes socials Twitter i Instagram.
La dotzena edició del Concurs de Relats Curts de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha començat amb l’obertura del lloc web interactiu relatscurts.tmb.cat, on els interessats poden participar i on es recolliran i publicaran els originals presentats fins al 9 d’abril.
Enguany, l’usuari pot participar en tres categories: Relat Lliure, TweetRelat i Instarelat.
A la secció Relat Lliure, les narracions hauran d’estar escrites en una sola pàgina (màxim de 3.500 caràcters), en català o en castellà, i han de versar sobre una història viscuda o imaginada en un bus, al metro, al funicular de Montjuïc, al Barcelona Bus Turístic o al Telefèric de Montjuïc, o també que parlin de la bona convivència a les instal·lacions de TMB.
Per participar a la categoria TweetRelat, els usuaris de Twitter hauran d’escriure un relat de menys de 280 caràcters explicant una història amb poques paraules però amb molta creativitat vinculada als serveis que opera TMB o bé a la llegenda de Sant Jordi. Per participar al concurs han de piular a Twitter fent servir l’etiqueta #RelatsTMB2018.
Pel que fa a l’Instarelat, els usuaris han de publicar a Instagram una fotografia en què aparegui el color vermell en qualsevol dels transports que gestiona TMB. El color vermell, tan típic de la rosa de Sant Jordi, de la sang del drac, també és el color d’una línia de metro, dels autobusos de les línies regulars i el color corporatiu. La imatge també haurà d’anar etiquetada amb #RelatsTMB2018.
Compartir emocions i històries al transport públic
El Concurs de Relats Curts de TMB és una fórmula original i participativa perquè els ciutadans de Barcelona i l'àrea metropolitana s'exercitin en l’escriptura i la lectura.
El lloc web creat per al concurs és interactiu i promou la participació, i allà els usuaris que participin a la categoria de Relat Lliure penjaran les seves obres directament a relatscurts.tmb.cat. La participació a Instarelat i TweetRelat és directa a través de les xarxes socials Instagram i Twitter amb l’etiqueta #RelatsTMB2018.
L’admissió de relats serà fins al 9 d’abril i la iniciativa es fa amb la col·laboració de l’Institut de Cultura de Barcelona, a través dels programes Grec Festival de Barcelona i Barcelona Ciutat de la Literatura designada per la UNESCO, i també l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès.
Participar i escriure una història té premi
Enguany, el jurat encarregat de triar els relats finalistes de les diferents categories estarà presidit per l’escriptor i periodista Màrius Serra i l’acompanyaran Jordi Muñoz, director de l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès, i Santiago Torres, director de Comunicació i Relacions Institucionals de TMB. El jurat tindrà en compte la qualitat narrativa, l’originalitat del relat i la relació de la història amb TMB.
Pel que fa al Relat Lliure, el jurat escollirà els 10 relats finalistes, hi haurà primer i segon premi i també un guardó per al relat més llegit, triat per votació al web del concurs.
A les categories de les xarxes socials, TweetRelat i Instarelat, el jurat escollirà la millor història i la fotografia guanyadora i cada setmana es farà un sorteig amb premis extres entre els relats i instantànies participants en aquestes dues categories. Hi haurà 5 finalistes a cada una de les categories.
Entre els premis més destacats hi ha un viatge per al guanyador del Relat Lliure. El millor TweetRelat s’endurà una tauleta electrònica i el millor InstaRelat una càmera fotogràfica semi-compacta.
A més, els guanyadors de les tres categories s’emportaran lots de llibres, inscripcions a cursos d’escriptura a distància que organitza l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès i invitacions per al Grec Festival 2018. Els segons premiats també rebran entrades per al Grec i un curs d’escriptura.
La passada edició del concurs va rebre més de 1.000 relats participants en les diferents categories. A més, com l’any anterior, tots els participants del concurs passaran a formar part del club exclusiu per als usuaris del transport públic JoTMBé, que ja compta amb més de 580.000 membres.