Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. 'Col·lecció Joan Miró. Fes-te-la teva!', la nova exposició que acull l'Espai Mercè Sala
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.04.2016
Premsa TMB

'Col·lecció Joan Miró. Fes-te-la teva!', la nova exposició que acull l'Espai Mercè Sala

La instal·lació gira al voltant de la nova col·lecció de la Fundació Joan Miró

Imatge
Espai Mercè Sala / Foto: TMB
Espai Mercè Sala / Foto: TMB
< >Espai Mercè Sala / Foto: TMB
Espai Mercè Sala / Foto: TMB

Ha obert les portes la nova mostra que es pot veure a l’Espai Mercè Sala, la sala de la Fundació TMB al metro, Col·lecció Joan Miró. Fes-te la teva!, una selecció d’imatges sobre la presentació amb la qual la Fundació Joan Miró celebra i anuncia que estrenen col·lecció. 

La col·lecció s’ha enriquit amb la incorporació d’un conjunt de pintures procedents de col·leccions particulars i s’ubica de nou a les sales que l’arquitecte Josep Lluís Sert i Joan Miró van projectar per acollir les obres de l’artista. Aquesta nova presentació, que introdueix algunes novetats importants i recupera peces clau dels fons de la Fundació, permet fer un recorregut per totes les etapes artístiques de Miró. El visitant pot descobrir, a través del fort vincle que l’artista estableix amb els seus orígens, el caràcter universal de la seva obra.

Per descobrir aquesta nova col·lecció s’han creat cromos d’una selecció de 24 obres destacades de la nova presentació que es distribueixen en diferents punts de Barcelona. Els cromos completen un àlbum que es pot aconseguir a la mateixa Fundació Joan Miró i que es pot veure i compartir al web http://albummiro.cat/. Entre les obres que circulen es poden trobar, per exemple, des del Tapís de la Fundació (1979) fins a les obres Mont-roig, l'església i el poble (1919), Maig 1968 (1968-73) i Dona (1974).

La campanya al voltant d’aquestes miniatures que corresponen als àmbits temàtics d’ordenació de la col·lecció es pot veure a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal, de dilluns a divendres entre les 10 i les 20.30 hores, fins al 6 de maig. L’entrada és gratuïta.

40è aniversari de la Fundació Joan Miró

El nou plantejament de la col·lecció culmina el 40è aniversari de la Fundació Joan Miró i reforça la seva singularitat: la Fundació és un espai mediterrani on art, arquitectura i paisatge conviuen estretament. La nova col·lecció s’articula en vuit àmbits que il·lustren conceptes clau del pensament i de l’obra de Miró i que permeten explorar la producció i el llenguatge personalíssim d’un dels artistes més influents del segle XX. Aquests vuit àmbits són: Terra; Més enllà de la pintura; Violència, evasió; Anonimat; Poesia i silenci; Antipintura; Sobreteixims, i Art i quotidianitat.

Imatge
Selecció d'obres de la nova col·lecció de la Fundació Joan Miró que es poden veure a l'Espai Mercè Sala / Foto: TMB

Selecció d'obres de la nova col·lecció de la Fundació Joan Miró a l'Espai Mercè Sala / Fotos: TMB
Tema
Cultura i Oci
  • ConceptesCulturalInstitucionsFundacióTMBLlocsDiagonalEspai Mercè SalaAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Selecció d'obres de la nova col·lecció de la Fundació Joan Miró que es poden veure a l'Espai Mercè Sala / Foto: TMB
Selecció d'obres de la nova col·lecció de la Fundació Joan Miró que es poden veure a l'Espai Mercè Sala / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (212.09 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (101.62 KB)
Espai Mercè Sala / Foto: TMB
Espai Mercè Sala / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (243.53 KB)
Selecció d'obres de la nova col·lecció de la Fundació Joan Miró que es poden veure a l'Espai Mercè Sala / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (212.09 KB)
Media Name: expo_joanmiro.pdf
Descarrega l’arxiu (101.62 KB)
Espai Mercè Sala / Foto: TMB
Espai Mercè Sala / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (243.53 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci
Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci

Últimes notícies

Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora avui 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons