Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El bus a demanda d’El Farró-Galvany ja està en marxa
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.11.2022
Premsa TMB

El bus a demanda d’El Farró-Galvany ja està en marxa

Dilluns va engegar aquest nou bus a demanda que acostarà el veïnat d’El Farró a serveis bàsics com el CAP Adrià i l’Hospital Platon, en el quart bus a demanda que TMB posa en marxa

Imatge
El bus a demanda d'El Farró-Galvany. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
El bus a demanda d'El Farró-Galvany. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
< >El bus a demanda d'El Farró-Galvany. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

El nou bus a demanda pels barris d’El Farró-Galvany al districte de Sarrià- Sant Gervasi està funcionant des d’aquest dilluns i porta dos dies amb uns resultats satisfactoris. L’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han posat en marxa aquest nou servei com una solució avançada a les necessitats de mobilitat dels veïns i veïnes d’aquests barris, i que acosta el veïnat d'El Farró  a serveis bàsics com el CAP Adrià o l'Hospital Platon. Es tracta de la quarta implantació a Barcelona del servei públic a demanda després dels que ja es van presentar a Montbau, Torre Baró i Torre Baró Sud-Vallbona Sud.

En aquest cas segueix la mateixa pauta de funcionament que a les línies a demanda esmentades, i el seu funcionament està basat en l’ús de l’aplicació El meu Bus. Així, les persones usuàries només hauran de registrar-se a l’aplicatiu, seguir les indicacions per fer la reserva i acudir a la parada d’origen quan el bus estigui a punt d’arribar per la recollida. Quan no hi ha peticions, l’autobús es manté aturat en el punt de regulació. Durant els seus primers dies, aquest nou bus a demanda està comptant amb uns 50 viatgers diaris.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que la posada en marxa d’aquest nou bus a demanda “és la consolidació d’un servei que millora la mobilitat del veïnat alhora que estalvia emissions, com s’ha comprovat ja en els altres serveis de bus a demanda que tenim en funcionament a Barcelona”. Bonet també ha destacat “la mobilitat sanitària, ja que gràcies a aquest bus donem cobertura al CAP Adrià i l’Hospital Platon”.

Bons resultats de la marxa en blanc

La setmana passada, es va realitzar una marxa en blanc amb la que els veïns i veïnes van  provar el servei, sense necessitat de validar els títols de transport i amb l’ajuda d’un informador. És el primer cop que es fa una marxa en blanc en aquest tipus de servei i durant la mateixa s’han registrat més de 300 usuaris. També s’ha pogut comprovar que els temps d’espera són els que ja s’havien previst, uns 5 minuts en les reserves programades i 20 en les peticions per “viatjar ara”. A més, el 90% de peticions durant aquesta marxa en blanc s’han fet a través de l’aplicació mòbil.

Millores a la línia V11

Amb aquest nou servei a El Farró-Galvany, es milloren també les prestacions, flexibilitat i eficiència de les línies existents a la zona que seguiran funcionant amb la seva freqüència de pas habitual. Els únics canvis substancials arriben a la línia V11 que modificarà el seu recorregut en direcció cap al centre de la ciutat a partir del pròxim 5 desembre. Així, passarà a circular des del carrer Mandri pels carrers Vico, Freixa i Vallmajor per a continuar, com fins ara, per la Via Augusta. S'afegeixen dues noves parades al nou recorregut, la primera d'elles al carrer Vico amb Copèrnic, i una segona al carrer de Freixa amb Vallmajor.

Amb la variació del recorregut s'aconsegueix una major eficiència, ja que es milloren els intervals de la línia, s'amplia la cobertura territorial dels veïns del barri i es reforça aquesta proximitat del transport públic als centres assistencials i sanitaris dels veïns del barri.

Un sistema adaptable i flexible

El recorregut del bus a demanda es basa en un sistema intel·ligent que encaixa les diverses sol·licituds de desplaçament rebudes amb antelació (com més antelació, més garantia que pugui ser atesa). En el cas d’El Farró-Galvany es compta amb 16 parades fixes per escollir el lloc de pujada, l'hora (dins de l’horari establert, de 7 a 21 hores de dilluns a divendres, de 8 a 21 hores els dissabtes i de 9 a 21 hores els diumenges) i el punt de baixada, per a un sol dia o bé de manera periòdica.

Les peticions es poden cursar mitjançant una aplicació al mòbil o bé per trucada de telèfon (gratuït). La mateixa aplicació, que també es diu El meu Bus i es pot descarregar de franc a les botigues virtuals d'Apple i Android, serveix per modificar una petició o cancel·lar-la, indicar si es viatja amb un cotxet de nadó o en cadira de rodes, marcar parades favorites, consultar les reserves fetes i rebre avisos de les variacions en el servei.

Campanya Informativa

Des del passat 14 de novembre TMB i l’Ajuntament de Barcelona tenen en marxa una  campanya informativa per explicar el desplegament del bus a demanda amb cartells, fullets, informadors, així com la informació als canals digitals i explicada als consells de barri. Durant la marxa en blanc de la setmana passada els informadors van atendre més d’un miler de persones.

Servei de proximitat

El maig del 2021 l’Ajuntament de Barcelona i TMB van anunciar l’extensió del model de bus a demanda a més territoris, començant pels que disposen de Bus del Barri, en el marc d’un pla global de millora de la xarxa. Ara, i amb l'arribada del servei a Sarrià-Sant Gervasi, el quart d'aquesta mena, se segueix la línia d’una de les actuacions inclosa al Pla Estratègic TMB 2025 per transformar el servei sense alterar els conceptes de proximitat i connectivitat, com a porta d’accés al conjunt de la xarxa de transport públic.

El bus a demanda forma part de l’impuls per a la modernització i digitalització de l’autobús per fer-lo més competitiu en la línia de prioritzar els modes més sostenibles i de menys impacte ambiental, també en els desplaçaments en superfície dins la ciutat.

Imatge
Plànol del bus a demanda. /Foto: TMB
Tema
Transport
  • Altres temesSocietatInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusBus del BarriAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Plànol del bus a demanda. /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (52.54 KB)
El bus a demanda d'El Farró-Galvany. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (106.21 KB)
El bus a demanda d'El Farró-Galvany. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (600.61 KB)
Laia Bonet i Albert Batlle conversen amb els veïns durant la presentació del servei. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (393.91 KB)
Presentació del bus a demanda d'El Farró-Galvany. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (354.35 KB)
Laia Bonet durant la presentació del bus a demanda. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (272.64 KB)
Presentació del bus a demanda d'El Farró-Galvany. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (537.99 KB)
Presentació del bus a demanda d'El Farró-Galvany. /Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (106.21 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (174.73 KB)

També et pot interessar...

  • El bus a demanda d'El Farró-Galvany de Sarrià-Sant Gervasi en servei el 28 de novembre

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons