Header Top menu
Les empreses de transport proposen invertir l'impost del dièsel en la millora del servei
ATUC demana que una part de la recaptació per gravar els combustibles més contaminants es destini a finançar el sistema de transport públic per lluitar contra el canvi climàtic.
L'associació del transport urbà col·lectiu ATUC demana que una quarta part del que es recapti arran de la nova normativa que equipararà la fiscalitat del combustible dièsel i la benzina es destini al sistema de transport públic. En concret, la xifra que es reclama superaria els 500 milions d'euros, que es podrien invertir en el finançament i en altres aspectes dels transports col·lectius.
Està previst que el nou govern estatal incrementi l'impost especial que grava el gasoil, pel fet de ser més contaminant que la benzina, una proposta del ministeri per a la Transició Ecològica que advoca per igualar tots dos impostos. La mesura es traduirà previsiblement en uns ingressos extres superiors als 2.100 milions d'euros. El sistema de transport públic a Espanya té un cost d'uns 5.000 milions d'euros anuals, dels quals aproximadament el 47% es cobreixen amb els ingressos per bitllet, i l'altre 53% el sufraguen les administracions públiques.
ATUC considera que els recursos obtinguts dels impostos als carburants més contaminants podrien servir també per renovar els autobusos i fer-los més sostenibles i també per ajudar a reduir les freqüències de pas i temps de viatge.
Més informació a la nota de premsa d'ATUC.