Header Top menu
Els busos híbrids de Barcelona, exemple de reconversió de flota
ATUC subratlla que cada cotxe dièsel o de gas natural transformat representa un estalvi de 8.640 euros anuals en combustible.
L'autobús híbrid com a etapa de transició cap a l'electrificació completa del transport de superfície: aquesta és l'aposta de Barcelona, en què TMB ja disposa de 159 autobusos de motorització combinada tèrmica i elèctrica i aconsegueix d'aquesta manera reduccions de consums i emissions de prop del 30% respecte de les unitats convencionals.
L'Associació d'Empreses Gestores de Transports Col·lectius Urbans (ATUC) s’ha fixat en la reconversió ambiental de la flota de TMB, i en concret en l'operació mitjançant la qual es van transformar en híbrids 70 cotxes dièsel i 13 de gas natural comprimit, amb estalvis del 20% de consums i emissions en el primer cas i del 30% en el segon. Traduït a diners, són 8.640 euros anuals gastats de menys en carburant.
En un comunicat difós ahir, ATUC destaca aquesta operació de TMB, duta a terme els anys 2010-2012, com a exemple d’evolució cap a una flota eficient i ambientalitzada de referència a Europa, junt amb la implantació de filtres anticontaminants en 425 vehicles dièsel, la formació en ecoconducció i la realització d'auditories d'emissions.
El secretari general d'ATUC, Jesús Herrero, ha subratllat l'impacte que té l'excés d'emissions contaminants en la salut de les persones, ja que “actualment un de cada tres espanyols respiren aire de mala qualitat, cosa que provoca més de 25.000 morts a l'any”. “Per això, apostem de manera decidida per les energies netes i la reordenació de l'espai públic amb l'objectiu d'aconseguir ciutats més netes, sanes i habitables", ha remarcat.
- ConceptesEconomiaMedi ambientInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBServeiBusAnys2016