Redacció

Els últims desenvolupaments en autobusos elèctrics, a la fira Busworld 2017

Entre el 20 i el 25 d'octubre s'està celebrant a Kortrijk, a Bèlgica, la trobada més important del sector de l'autobús i l'autocar, en què els fabricants han mostrat els vehicles més avançats en tecnologia i qualitat ambiental.

Busworld s'acomiada aquests dies de Kortrijk, ja que la pròxima edició de la fira serà a Brussel·les per continuar creixent, i ho fa amb un èxit esclatant de participació d'expositors i de presentació d'innovacions. El certamen biennal ha mobilitzat 350 empreses de 33 països diferents, que han competit per mostrar els últims avenços en el transport urbà i interurbà per carretera.

Com en l'anterior Busworld, s'ha generalitzat l'aposta pel transport sostenible, en especial amb solucions de tracció elèctrica. Es nota que la indústria ha treballat de valent i està presentant autobusos de gran capacitat i d'autonomia generosa, gràcies als sistemes de càrrega ràpida en ruta.

L'Irizar de 18 metres que veurem a la H16

En aquest sentit, el fabricant basc Irizar ha presentat el seu model ie de 18 metres, d'emissions zero, i el seu propi sistema de càrrega ràpida per pantògraf. Irizar és un dels subministradors d'autobusos articulats elèctrics de càrrega ràpida per a la línia H16 de TMB, juntament amb Solaris: en tenen quatre i tres d'encarregats, respectivament. Els quatre Irizar que esperem veure l'any vinent a Barcelona seran justament d'aquest model d'estètica futurista.

Altres marques que han exhibit solucions elèctriques avançades són VDL, Volvo, BYD, Solaris, Vectia, Car-Bus i Scania, mentre que Van Hool i Mercedes-Benz han perfeccionat els models híbrids i Iveco ha apostat pels propulsors de gas. Com a exponent de vehicle autònom de transport col·lectiu ha destacat l'Easy Mile, orientat a la funció de llançadora.

Un atractiu de la fira ha estat poder viatjar amb l'Aptis, el prototip de bus elèctric d'Alstom de què vam donar notícia fa un temps. Per aquesta nova experiència en mobilitat, Alstom i NTL han rebut el Premi d'Innovació en el transcurs del saló BusWorld.

En associació amb la fira, la UITP ha organitzat aquests dies una conferència internacional amb ponents d'arreu del món per posar en comú els últims avenços en autobusos elèctrics, autònoms i connectats. TMB hi va presentar dilluns l'experiència del disseny i realització d'una línia 100% elèctrica i avui participarà en la sessió monogràfica sobre el projecte ZeEUS de promoció del transport urbà sense emissions, en què Barcelona ha estat una de les ciutats de referència.

Variant de l'autobús elèctric de 18 metres d'Irizar amb imatge de tramvia / Foto: Quique Cepeda
Un Irizar de 18 metres, semblant als que vindran a Barcelona / Foto: Quique Cepeda

Models híbrids de Van Hool per a les ciutats de Linz i Belfast / Foto: Quique Cepeda
Models híbrids de Van Hool per a les ciutats de Linz i Belfast / Foto: Quique Cepeda

L'Easy Mile, una llançadora elèctrica i sense conductor / Foto: Quique Cepeda
L'Easy Mile, una llançadora elèctrica sense conductor / Foto: Quique Cepeda

Hi ha més fotografies dels models presentats a Busworld 2017 al Flickr del Miniautobusero.

Darrera modificació: 
27.10.2017
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies