Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. La tecnologia més avançada s’aplica a la ventilació dels trens del metro de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
27.10.2021
Redacció

La tecnologia més avançada s’aplica a la ventilació dels trens del metro de Barcelona

Imatge
Disposició de les sortides de ventilació en un tren de la sèrie 9000 del metro de Barcelona / Foto: Arxiu TMB
Disposició de les sortides de ventilació en un tren de la sèrie 9000 del metro de Barcelona / Foto: Arxiu TMB

Disposició de les sortides de ventilació en un tren de la sèrie 9000 del metro de Barcelona / Foto: Arxiu TMB

Disposició de les sortides de ventilació en un tren de la sèrie 9000 del metro de Barcelona / Foto: Arxiu TMB

Filtres d'alta durabilitat que retenen les partícules contaminants, sistemes intel·ligents que maximitzen l'entrada d'aire fresc i sensors que monitoritzen l'ambient

Al llarg de la crisi sanitària per la covid s'ha posat en relleu el paper primordial de la transmissió aèria del coronavirus per damunt de la via del contacte amb superfícies, i d'aquí la importància que han agafat els sistemes de renovació de l'aire en els vehicles de transport col·lectiu i en general en tots els espais compartits on es busca maximitzar les condicions higièniques. Avui podem donar detalls de la tecnologia més avançada que s'aplica a la flota del metro de Barcelona amb aquest objectiu.

Un total de 585 cotxes de les sèries 5000, 6000 i 9000 compten amb filtres de llarga durada i sistemes intel·ligents que augmenten la freqüència de renovació de l'aire. Una de les solucions implementades consisteix en la tecnologia de filtració de llarga durada, desenvolupada, certificada i patentada per Merak. Aquesta tecnologia pot retenir fins i tot partícules PM 2,5 (de 2,5 micròmetres), que en general són les que transporten contaminants.

La durabilitat d'aquests filtres és fins a quatre vegades més gran que la d'altres filtres comercials estàndard, mentre que ocupen el mateix espai i es poden instal·lar fàcilment en equips existents. Com a conseqüència d'aquesta optimització en la taxa de recanvi, s'obté tant un estalvi en els costos de recanvis i serveis com un benefici mediambiental a causa d'una menor generació de residus.

Més freqüència de renovació

A més d'aquesta nova tecnologia de filtració, s'han equipat els trens amb un sistema electrònic intel·ligent que regula la freqüència de renovació d'aire en funció de diferents factors com la càrrega de passatgers en cada cotxe o la temperatura exterior. D'aquesta manera es maximitza l'entrada d'aire fresc i es minimitza la recirculació d'aire de retorn a l'interior dels compartiments de passatgers. Amb això, s'arriba a duplicar el nombre de renovacions d'aire completes per passatger.

Segons el contracte adjudicat per TMB, també està previst que la mateixa firma instal·li properament en els trens de metro els nous filtres actius Cleanair. Gràcies a la seva estructura multicapa, aquests filtres són capaços de retenir patògens i partícules de pols d’entre 0,3 i 2,5 micres.

Aquesta tecnologia consisteix en una primera capa formada per elèctrodes que carreguen les partícules electrostàticament al seu pas. Posteriorment aquestes partícules, al passar per la segona capa del filtre, la qual també està carregada electrostàticament, queden retingudes a l’interior per atracció de càrregues oposades.

Addicionalment, en les flotes de les sèries 5000 i 6000 està en proves una nova tecnologia de sensorització que monitoritza la qualitat de l'aire a l'interior dels trens en temps real.

Combinant la instal·lació d'aquestes tecnologies, TMB destaca com a operador ferroviari que continua treballant per la millora en la qualitat de l'aire, no tan sols amb mesures d’eficiència energètica i reducció d’emissions, sinó també des del punt de vista sanitari, per protegir els seus passatgers i empleats en tot moment, i d’aquesta manera propiciar una recuperació completa de l’ús del transport públic com a vertebrador de la mobilitat metropolitana.

Darrera modificació
27.10.2021
Tema
Innovació
  • Conceptes#covid19InnovacióTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBServeiMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El metro de Barcelona aplica el control intel·ligent de la ventilació per prevenir contagis

Contingut relacionat

Imatge
Passatger amb cadira de rodes accedeix al metro / Foto: TMB

Part de la primera compra pública d'innovació de TMB serà finançada amb fons europeus

Innovació
Imatge
Cristina Güell, directora de Serveis Corporatius, a la presentació de la jornada / Foto: Pep Herrero

TMB presenta dues ofertes de compra pública innovadora en una jornada informativa

Innovació
Imatge
Un dels primers passatgers del bus d'hidrogen verd / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La producció d’hidrogen com a combustible per als autobusos

Innovació
Imatge
Projecte recuperació energia Canyelles

Coneix en temps real quanta energia recupera el metro a l’L3

Innovació

Últimes notícies

Detall del pneumàtic subministrat per Yokohama. /Foto: PEP HERRERO

TMB adjudica el subministrament de pneumàtics per al circuit de manteniment de l’àrea de bus

Transport
Imatge
Represenants del Brasil i d'Itàlia posen davant d'un bus elèctric a Triangle / Foto: Pep Herrero (TMB)

Una delegació d’alt nivell amb representants del Brasil i d'Itàlia visita les instal·lacions de TMB

Empresa
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Joaquín Sabina al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al dissabte 23 de setembre (Barça - Celta)

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons