Header Top menu
La segona ciutat més poblada del món entra al selecte grup dels metros automàtics
L’operador DMRC ha posat en servei a Delhi la tecnologia 'driverless' a l’anomenada línia Magenta, un tram de 37 quilòmetres i 25 estacions.
El primer ministre indi, Narendra Modi, va ser la setmana passada l'encarregat d'inaugurar, a través de videoconferència, l'entrada en servei de la primera línia de trens sense conductor de Delhi. La segona metròpolis més poblada del món, amb 22 milions d'habitants, s'ha unit aquest desembre al grup cada vegada més nodrit dels metros automàtics –del qual Barcelona forma part des del 2009– que, com explicava l'operador indi DMRC en un comunicat, representen al voltant del 7% de les xarxes mundials.
La línia 8 o Magenta, que va començar a funcionar inicialment amb trens convencionals el 2017, afegeix els seus 37 quiilòmetres de longitud als més de 1.000 que sumen els metros totalment automatitzats arreu del món. Aquesta simbòlica xifra es va superar l'any 2018 amb la inauguració de la línia Pujiang, a Xangai.
El país pioner va ser el Japó, el 1981. En els darrers temps, la construcció de metros automàtics s’ha accelerat exponencialment, especialment a Àsia, on destaca el ritme de creixement de la Xina. Però la tendència és global, i ha inclòs inauguracions en ciutats d'altres continents, com Santiago o Istanbul.
Per saber més coses sobre l’evolució d'aquesta tecnologia, podeu consultar l'Observatori de Metros Automàtics.
- ConceptesMetro automàticAnys2021