Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. La segona ciutat més poblada del món entra al selecte grup dels metros automàtics
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
07.01.2021
Carme Becerra

La segona ciutat més poblada del món entra al selecte grup dels metros automàtics

Imatge
Tren inaugural del funcionament sense conductor a la línia Magenta de Delhi / Foto: DMRC
Tren inaugural del funcionament sense conductor a la línia Magenta de Delhi / Foto: DMRC
< >Tren inaugural del funcionament sense conductor a la línia Magenta de Delhi / Foto: DMRC
Tren inaugural del funcionament sense conductor a la línia Magenta de Delhi / Foto: DMRC

L’operador DMRC ha posat en servei a Delhi la tecnologia 'driverless' a l’anomenada línia Magenta, un tram de 37 quilòmetres i 25 estacions.

El primer ministre indi, Narendra Modi, va ser la setmana passada l'encarregat d'inaugurar, a través de videoconferència, l'entrada en servei de la primera línia de trens sense conductor de Delhi. La segona metròpolis més poblada del món, amb 22 milions d'habitants, s'ha unit aquest desembre al grup cada vegada més nodrit dels metros automàtics –del qual Barcelona forma part des del 2009– que, com explicava l'operador indi DMRC en un comunicat, representen al voltant del 7% de les xarxes mundials.

La línia 8 o Magenta, que va començar a funcionar inicialment amb trens convencionals el 2017, afegeix els seus 37 quiilòmetres de longitud als més de 1.000 que sumen els metros totalment automatitzats arreu del món. Aquesta simbòlica xifra es va superar l'any 2018 amb la inauguració de la línia Pujiang, a Xangai.

El país pioner va ser el Japó, el 1981. En els darrers temps, la construcció de metros automàtics s’ha accelerat exponencialment, especialment a Àsia, on destaca el ritme de creixement de la Xina. Però la tendència és global, i ha inclòs inauguracions en ciutats d'altres continents, com Santiago o Istanbul.

Per saber més coses sobre l’evolució d'aquesta tecnologia, podeu consultar l'Observatori de Metros Automàtics.

Darrera modificació
07.01.2021
Tema
Innovació
  • ConceptesMetro automàticAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Els metros automàtics superen la fita simbòlica dels 1.000 quilòmetres

  • Doha completa el seu metro automàtic pensant en les competicions internacionals de futbol

  • Entra en servei la L10 Sud del metro de Barcelona, que eleva a 33 km els trams automatitzats de la xarxa

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

Transport públic per al festival Primavera Sound 2025

Transport
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons