Header Top menu
El repte d’Intraprenedoria del departament d’Innovació de TMB ja coneix l’equip guanyador
La proposta anomenada “Digitalització de la informació” s’alça amb el primer premi d’un concurs que ha rebut la participació de més de 40 equips
Sota el nom de “Digitalització de la informació”, l’equip format pel Manel Navarro, el Vicente Gil i l’Ismael García, tots tres de l’àrea operativa de bus, va rebre ahir el primer premi del concurs d’intraprenedoria llençat pel departament d’Innovació de TMB, TMBInnova. En aquesta edició els equips havien de donar resposta a la pregunta “Com podríem agilitzar la resolució de consultes a l'interior del bus de manera inclusiva?”, una qüestió llençada pel departament de bus de TMB i que va gaudir d’una gran acceptació: s’hi van presentar més de 40 propostes.
Fase final
Amb la celebració del Tomorrow Mobility Congress com a teló de fons, l’estand de TMB durant aquesta fira va viure ahir la darrera fase de l’esmentat repte. L'acte, celebrat sota la conducció del Bernat Fernàndez, cap del departament d'Innovació de TMB, i del Jesús Alegre, membre del mateix TMBInnova, es va viure amb expectació. I és que els 3 equips finalistes van haver de presentar les seves propostes durant 5 minuts a un jurat format pel director de bus, Jacobo Kalitovics, la directora de serveis corporatius Cristina Güell, el director de l'àrea de Tecnologia Albert Fonseca i el director de l'àrea de clients, Jose Manuel Morales. Així, juntament amb la proposta que va resultar guanyadora, també es van donar a conèixer dos equips més: l’anomenat “Bus respon”, format pel Roberto Paez, el Jordi Ramírez i el Sergi Serra, i “El voluntari que ajuda” integrat per la Lucía Rabanal, la Lourdes Pérez i el Josep Canudas.
El primer equip a fer la seva exposició va ser el que a les postres acabaria emportant-se el guardó. Així els membres de “Digitalització de la informació” van anar desgranant el seu projecte que consistia a aprofitar el chatbot de TMB i codis QR a l’interior del bus per anar canalitzant la informació que requereix l’usuari. El segon torn va ser per l’equip “Bus respon” que va presentar un sistema d’Inteligència Artificial (IA) per interactuar amb els usuaris. I la tercera i darrera proposta va ser l’anomenda “El voluntari que ajuda” que buscava crear un entorn solidari per resoldre els dubtes, amb la presència d’una persona encarregada amb caràcter voluntari de resoldre dubtes dels usuaris a bord de l’autobús.
Finalment, i després d’una deliberació molt disputada, l’equip “Digitalització de la Informació” va rebre de les mans del conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, el premi com a Idea guanyadora del repte TMBInnova 2022. L’equip va recollir el guardó acompanyat de la Mónica Castaño, mentora del projecte i cap de projectes de la xarxa de bus.
Juntament amb els guanyadors, l’equip “El voluntari que ajuda” va rebre un premi com a Idea finalista en segona posició, mentre que per la seva banda, l’equip “Connecta’t al bus”, format pel Carlos Giraldos, la Montse Castro, l’Emiliano Domínguez i tutoritza’t per la Montse Rodríguez— tècnica de l’àrea de màrqueting—, va rebre un premi com a menció per part del departament TMBInnova.
Ara, la proposta guanyadora del repte serà pilotada en un entorn real per estudiar en profunditat la seva viabilitat i adaptabilitat a la realitat de la xarxa. A més a més, els membres de l’equip guanyador s’emporten una experiència d’una nit per a dues persones en un dels 97 paradors de la línia Paradores Nacionales.