Header Top menu
Les portes de les estacions de metro s'obriran i tancaran a distància
Les reixes d'accionament manual deixaran pas a tancaments motoritzats i telecomandats. Dos accessos de Girona i Virrei Amat seran els primers a fer la substitució.
Aquesta setmana ha començat l'operació de canviar les portes manuals d'accés de les estacions de metro de la xarxa convencional perquè es moguin de manera motoritzada i dirigida a distància, des del Centre de Control de Metro. Les estacions de Girona, de la línia 4, i Virrei Amat, de la línia 5, han estat les escollides per l'Àrea de Manteniment i Projectes per a una prova pilot.
L'operació comporta el tancament durant dos dies de l'accés en què es treballa. A Virrei Amat això afecta avui i demà l'accés del passeig Fabra i Puig, però n'hi ha quatre més d'oberts. A Girona l'accés afectat serà el del carrer Consell de Cent i l'alternatiu el del carrer Girona.
La motorització i telecomandament de les portes de les estacions permet fer les operacions d'obertura i tancament de manera remota, sincronitzada i puntual, segons l'horari de funcionament de la xarxa. Es tracta d'una prestació que ja està instal·lada i provada amb èxit a les estacions de les línies automàtiques (L9/10 i L11) i en algunes altres de línies convencionals que s'han obert o reformat recentment, com ara Palau Reial, Torrassa i Badalona Pompeu Fabra.
La prova pilot és l'inici d'una campanya de substitució i automatització de 84 accessos de 37 estacions de les línies 1, 2, 3, 4 i 5, un projecte valorat en 3,8 milions d'euros que es desenvoluparà fins a la meitat del 2019. Paral·lelament Metro està elaborant el projecte constructiu per a la substitució de la resta de portes manuals existents, 153 accessos addicionals, per executar-lo a continuació.