Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Nous sistemes d'informació al client, més actius i dinàmics, a la línia 9 Sud
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.02.2016
Redacció

Nous sistemes d'informació al client, més actius i dinàmics, a la línia 9 Sud

Imatge
Pantalla interior d'un tren de la línia 9 Sud durant la prova de fluxos de passatge / Pep Herrero
Pantalla interior d'un tren de la línia 9 Sud durant la prova de fluxos de passatge / Pep Herrero
< >Pantalla interior d'un tren de la línia 9 Sud durant la prova de fluxos de passatge / Pep Herrero
Pantalla interior d'un tren de la línia 9 Sud durant la prova de fluxos de passatge / Pep Herrero

Una de les novetats de la línia 9 Sud és el seu avançat sistema d'informació a l'usuari, connectat automàticament als trens. T'expliquem els nous models d'informació que s'estrenaran el 12 de febrer.

A la L9 Sud l'usuari pot mantenir-se informat en temps real del temps que falta per al proper tren, per quina via arribarà, si pararà a totes les estacions o si hi ha cap incidència, per mitjà de les pantalles d'informació. També rebrà missatges per la megafonia i els teleindicadors (rètols lluminosos situats sobre les portes d'andana).

A les pantalles dels vestíbuls s'hi podrà veure el temps que falta perquè arribin els pròxims trens, la via per la qual passarà, la seva destinació, si el proper tren és l'últim del dia i si es tracta d'un tren que s'atura o no a totes les estacions. A més, també es donarà informació en temps real d'incidències imprevistes i de les planificades mitjançant el text rodant de les pantalles.

A les pantalles de les andanes, a més d'aquesta informació, també es podrà saber la via per la qual passaran els propers trens, segons l'andana on siguis, i si el tren no para a l'estació perquè és exprés o per qualsevol incidència.

La informació més completa, també a bord del tren

Els trens de la línia 9 Sud són trens automàtics dotats de les tecnologies més avançades i gestionats des del Centre de Control de Metro, cosa que garanteix més seguretat i un millor servei a l'usuari.

Gràcies als nous sistemes d'informació georeferenciats i vinculats al mateix tren, un cop a l'interior l'usuari podrà comprovar la seva destinació, que pot ser Zona Universitària o Aeroport T1, però també una estació intermèdia, en el cas de les circulacions de reforç. I és que el servei de la línia 9 Sud serà flexible i amb capacitat d'adaptar-se als esdeveniments, amb una oferta variable en funció de la demanda i de les necessitats ciutadanes.

També s'informarà sobre la propera parada i els enllaços que té, i si el proper tren és l'últim, ja que s'indicarà a continuació del temps de pas del tren. Igualment, si un tren no para a l'estació perquè és exprés o per qualsevol incidència, això sortirà reflectit a les pantalles, així com també la informació sobre la necessitat de canviar d'andana en arribar en alguna estació per continuar el viatge.

Destinació aeroport

En els trens amb destinació a l'aeroport també es podrà saber la programació dels propers vols a la T1 i la T2, el temps estimat d'arribada i es recordarà quins bitllets serveixen per anar a les estacions de les dues terminals.

En aquesta pàgina del web de TMB es poden trobar més detalls sobre el funcionament del sistema d'informació de la línia 9 Sud.

Imatge
Pantalla vestíbul amb els propers trens / TMB

Pantalla de trens amb el temps estimat d'arribada a l'aeroport / TMB
Darrera modificació
11.02.2016
Tema
Innovació
  • Altres temesTransportConceptesInformació al clientMetro automàticTecnologiaUsuarisInfraestructuraEstacióMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsAeroport T1Aeroport T2ServeiL9MetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons