Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Nou model de pal solar a les parades d'autobús
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.03.2016
Marta Espinosa

Nou model de pal solar a les parades d'autobús

Imatge
El nou model de pal solar que es pot veure en algunes parades de bus de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero
El nou model de pal solar que es pot veure en algunes parades de bus de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero
< >El nou model de pal solar que es pot veure en algunes parades de bus de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero
El nou model de pal solar que es pot veure en algunes parades de bus de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La comunicació a l'usuari fa un salt endavant amb el creixement de la nova xarxa de bus. S'hi han instal·lat una desena de pals solars i 54 pantalles dinàmiques que acosten la informació de servei en temps real a les principals parades.

Recentment Barcelona ha estrenat les línies H4, V11 i V13, que sumen nous quilòmetres a la xarxa d'autobusos d'altes prestacions. Amb aquesta implantació s'han reorganitzat parades i se n'han posat de noves. Algunes parades han incorporat un nou model de pal de parada que funciona amb energia solar i algunes marquesines també han integrat un nou equipament, les pantalles d'informació a l'usuari (els monitors LED que indiquen el temps que falta per a l'arribada del proper autobús).

TMB va estrenar l'any 2012 el primer model de pal solar en dues parades. Avui, la xarxa de parades utilitzades pels autobusos de TMB (que supera les 2.500) té 30 pals solars (10 de nous), 420 pantalles convencionals d'informació dinàmica (54 de noves) i 16 smartquesines, a banda dels dispositius d'informació instal·lats per l'AMB. 

Millores a les pantalles i més autonomia

El nou model de pal solar, produït pel fabricant Capmar, incorpora algunes millores respecte al seu predecessor. Entre les noves característiques, destaca la millor visibilitat que ofereixen les dues pantalles de tinta electrònica gràcies a l’angle d’inclinació. A més, el monitor inferior pot mostrar text i gràfics simultàniament, la pantalla superior (on es veu el temps d'espera de les línies) és més gran i també guanya espai la part on hi ha la informació estàtica (les tiretes amb els recorreguts dels autobusos) que es pot consultar a les dues cares del pal. A més, el disseny és més estilitzat, els acabats són més durables i se n'ha millorat la tecnologia de comunicació i l'autonomia de les bateries. 

Aquest element de mobiliari urbà és autònom i autosuficient, ja que s'alimenta exclusivament d'energia solar. A més, el seu disseny facilita que es pugui instal·lar en voreres encara que no siguin prou amples per a una marquesina. El pal té dues pantalles on es facilita a l'usuari informació de servei en temps real. La pantalla superior mostra la previsió del temps d'arribada del bus, i la inferior, avisos d'afectacions o novetats del servei actualitzats a distància i al moment.

Imatge
Amb la 4a fase de la nova xarxa s'han instal·lat 10 pals solars / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Amb la 4a fase de la nova xarxa s'han instal·lat 10 pals solars / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Darrera modificació
14.08.2023
Tema
Innovació
  • Altres temesTransportConceptesInformació al clientInnovacióServeiInfraestructuraParadaInstitucionsTMBServeiBusNova xarxa de busAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons